طالبان بانوان را بیشتر به تنگنا قرار دادند/ رهبر طالبان فرمان بستن آرایشگاه های بانوان را صادر کرد

© Social sitesطالبان بانوان را بیشتر به تنگنا قرار دادند/ رهبر طالبان فرمان بستن آرایشگاه های بانوان را صادر کرد
طالبان بانوان را بیشتر به تنگنا قرار دادند/ رهبر طالبان فرمان بستن آرایشگاه های بانوان را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2023
عضو شوید
از زمان چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، بانوان این کشور بیشترین زیان را متحمل شده اند و بیشترین فرمان رهبر طالبان برای در تنگنا قراردادن بانوان بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، امروز یک نامه ای از سوی وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر گروه طالبان در رسانه ها به نشر رسیده که در آن رهبر گروه طالبان فرمان بستن همه ای آرایشگاه های بانوان را صادر کرده است.
در این نامه آمده است: "بر پایه هدایت گفتاری رهبر از تاریخ 1402/04/03 تا تاریخ 1402/05/03 برای آرایشگاه های بانوان در سطح شهر کابل و ولایت های کشور وقت داده شود، که پس از معیاد معینه فعالیت های کاری شان ممنوع بوده و همچنان جواز و قراردادهای صورت گرفته از تاریخ 1402/05/03 فاقد اعتبار می باشد".
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
بستن آرایشگاه های زنانه در بغلان از سوی گروه طالبان
در ادامه این نامه آمده است: "بدینوسیله مراتب فوق جهت آگاهی و اجراات بعدی به شما ارقام یافت در زمینه تطبیق هدایت مقام عالی رهبر امارت اسلامی افغانستان اجراات لازم به عمل آورده و از اقدامات صورت گرفته خوی این وزارت را اطمینان خواهند بخشید".
پیش از این، گروه طالبان دستور بستن آرایشگاه بانوان را در ولایت بغلان داده بود و اما این برای نخستین بار است که با نامه ای رسمی گروه طالبان دستور بستن همه ای آرایشگاه های بانوان را صادر می کند.
یادآوری می کنیم، که پس‌ از روی‌کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه محدویت‌های گسترده‌ای بر زنان وضع کرده‌اند. طالبان پیش از این حمام‌های زنانه را نیز بسته کرده بودند. این گروه همچنین حضور زنان در ورزشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی را نیز منع کرده‌ است. افزون بر این، کار و آموزش زنان و دختران نیز از سوی گروه طالبان منع شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала