شوارتزنگر: "ترمیناتور" به واقعیت تبدیل شده است

© Photo / TriStar Pictures (1991)Фрагмент из фильма "Терминатор-2"
Фрагмент из фильма Терминатор-2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2023
عضو شوید
بازیگر نقش اصلی فیلم "ترمیناتور" درباره ای هوش مصنوعی گفت، که "نابودگر"، جایی که سایبورگ قاتل تفکر خود را دارد، به واقعیت تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پیپل، آرنولد شوارتزنگر، بازیگر نقش اصلی فیلم "ترمیناتور" در لس آنجلس گفت، که آینده هوش مصنوعی The Terminator به کارگردانی جیمز کامرون، به واقعیت تبدیل شده است.
او گفت: "امروز همه از این می ترسند، از اینکه به چه چیزی منجر می شود. و در این فیلم، در "ترمیناتور"، ما درباره این موضوع صحبت می کنیم که ماشین ها آگاهی خودشان را به دست می آورند و تسلط پیدا می کنند. اکنون، پس از گذشت چندین دهه، به واقعیت تبدیل شده است. بنابراین این دیگر فانتزی نیست و چیزی آینده نگر نیست".
Британско-канадский ученый Джеффри Хинтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
هشدار"پدرخوانده هوش مصنوعی" درباره خطرات احتمالی فناوری
"ترمیناتور" در سال 1984 درباره سایبورگی می گوید، که از آینده آمده است و هدفش کشتن سارا کانر است، پسری که در آینده متولد نشده است می تواند در جنگ بین بشر و ماشین ها پیروز شود. شوارتزنگر نقش روبات قاتل را بازی کرد.
هوش مصنوعی امروزه به طور فعال در حوزه های مختلف زندگی استفاده می شود. بسیاری در این مورد ابراز نگرانی کردند: یکی از پیشگامان شبکه های عصبی و فناوری های هوش مصنوعی، جفری هینتون، خطر را برای بشریت دید. هینتون به طور خاص از این تهدید صحبت کرد، که اینترنت مملو از عکس‌ها، فیلم‌ها و متن‌های جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌شود و افراد عادی دیگر نمی‌توانند بفهمند چه چیزی درست است. او همچنین نگران است، که فناوری‌های هوش مصنوعی بازار کار را به مرور زمان تغییر دهد.
هینتون گفت: "این ایده که این چیزها واقعاً می توانند هوشمندتر از مردم شوند، به طور گسترده باور نمی شد. من فکر می کردم که هنوز 30-50 سال از آن، یا حتی بیشتر از آن باقی مانده است. بدیهی است که من دیگر اینطور فکر نمی کنم".
در پایان مارچ 2023، ایلان ماسک، کارآفرین، یکی از بنیانگذاران شبکه اجتماعی پینترست، ایوان شارپ، بنیانگذار اپل استیو وزنیاک و دیگر بازرگانان و نمایندگان صنعت فناوری اطلاعات نامه ای سرگشاده امضا کردند، که در آن خواستار تعلیق توسعه بیشتر شبکه های عصبی قدرتمند تر از GPT-4 حداقل به مدت شش ماه شدند. آنها در نظر گرفتند که تعلیق برای توسعه پروتکل های امنیتی در زمینه هوش مصنوعی ضروری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала