چه مواردی باعث ناآرامی‌ها، آتش‌سوزی و فراخوان "انتقام" در فرانسه شد؟ + ویدیو

© Sputnik ناآرامی های فرانسه
 ناآرامی های فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
عضو شوید
درگیری بین معترضان و پولیس در اطراف پاریس در نانتر پس از کشته شدن یک نوجوان به ضرب گلوله یک افسر پولیس در صبح روز سه‌شنبه آغاز شد. بعداً مشخص شد که این افسر نتوانسته است شرایط لازم برای توجیه استفاده از سلاح خود را برآورده کند.
به گزارش اسپوتنیک، فرانسه در سومین شب متوالی اعتراضات پس از تیراندازی پولیس به یک نوجوان در حومه پاریس دچار تشنج شد.
مقامات محلی در چهار منطقه رفت و آمد را منع کردند: کمون کلامارت، نویی-سور-مارن، ساوینی-له-تمپل، و کامپیگن. تخمین زده می شود که حدود 40000 نظامی در سراسر کشور مستقر شده اند که حداقل 5000 نفر در پاریس و اطراف داخلی آن هستند. علاوه بر این، گزارش شده است که شورش ها به بروکسل، بلژیک نیز سرایت کرده است.
اسپوتنیک نگاهی دقیق‌تر به آنچه در فرانسه می‌گذرد، و آنچه باعث خشونت شد، می‌اندازد.
شب سوم شورش
فرانسه شاهد سومین شب تظاهرات خود بود که با تیراندازی پولیس به یک نوجوان 17 ساله در نانتر، منطقه غرب پاریس، در 27 جون آغاز شد.
جمعیت زیادی بعد از ظهر پنجشنبه در راهپیمایی که توسط خانواده این نوجوان در نانتر سازماندهی شده بود جمع شدند. مادر این جوان با تی شرت سفیدی که روی آن نوشته شده بود "عدالت برای ناهل" نیز حضور داشت.
با این حال، این بیداری به سرعت به خشونت تبدیل شد که بازتاب خشونت روزهای قبل بود.
در نانتر، جایی که ناهل. به ضرب گلوله کشته شد، سرک ها سنگربندی شدند، موترها به آتش کشیده شدند.
خبرنگار اسپوتنیک روز پنجشنبه گزارش داد که شرکت کنندگان در راهپیمایی اعتراضی به یاد نوجوانی که توسط پولیس فرانسه هدف گلوله قرار گرفته بود، سعی کردند به ساختمان فرمانداری شهر نانتر نفوذ کنند که باعث شد پولیس از گاز اشک آور استفاده کند.
ناآرامی ها در شهر های تولوز، لیل، لیون و پائو را نیز فرا گرفت و ویدئوهایی در رسانه های اجتماعی که آتش سوزی های متعدد در سراسر کشور را نشان می دهد.
وزارت داخله اعلام کرد که 249 افسر پولیس و ژاندارم پنجشنبه شب در تظاهراتی که برای سومین شب متوالی در فرانسه آغاز شد، زخمی شدند.
 ناآرامی های فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
فرانسه: ناآرامی های دیشب هماهنگ شده بود + ویدیو، عکس
چرا مردم در فرانسه تظاهرات می کنند؟
ناآرامی های خشونت آمیزی در نانتر فرانسه به دنبال تیراندازی یک راننده 17 ساله توسط یک افسر پولیس در حین کنترل ترافیکی معمول صبح سه شنبه آغاز شد. گزارش شده است که این نوجوان در حین توقف ترافیک از اجرای دستورات پولیس امتناع کرده است. به گزارش رسانه های خبری، مرد جوان با نام ناهل، بدون گواهینامه رانندگی می کرد و چندین قانون راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشت. به گفته دادستان نانتر، ناهل در یک خط اتوبوس رانندگی می کرد و زمانی که مأموران قصد داشتند او را متوقف کنند، برای فرار از چراغ سرخ عبور کرد، اما در ترافیک آن را گرفت. در همان لحظه بود که موتورسواران پولیس به موتری که نوجوان در آن بود نزدیک شدند. از زمان وقوع این حادثه، تصاویری از تیراندازی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. به نظر می رسد افسری را نشان می دهد که هنگام دور شدن ماشین تیراندازی مرگبار را شلیک کرده است.
با این حال، روایت های متفاوت دیگری نیز از حادثه مربوط به این نوجوان وجود دارد که بنا بر گزارش ها، خانواده او الجزایری الاصل هستند. برخی منابع پولیس ناشناس مدعی شدند که این نوجوان که سابقه کیفری نداشت اما برای پولیس شناخته شده بود، با موتر به سمت دو افسر حاضر در محل برخورد کرد.
به گفته رسانه‌ها، گمان می‌رود که ناهل، نوجوان تیراندازی شده، دومین فردی است که در سال جاری در فرانسه در تیراندازی پولیس در حین توقف ترافیک کشته می‌شود و بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، حدود 13 نفر در سال 2022 به طور مشابه جان خود را از دست دادند. حادثه روز سه‌شنبه اتهامات گسترده‌ای را به خشونت پولیس برانگیخت.
Пожарный тушит горящий автомобиль, Нантер, к западу от Парижа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
چندرسانه ای
ناآرامی‌ها در اطراف پاریس
واکنش امانوئل مکرون
رسانه‌های فرانسوی روز پنجشنبه گزارش دادند، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خشونت‌ها در این کشور پس از قتل این نوجوان توسط پولیس را "غیرقابل توجیه" توصیف کرد و خواستار آرامش شد.
"آشفتگی پس از مرگ یک مرد جوان مستلزم آرامش و خونسردی است... آخرین ساعات با صحنه های خشونت علیه کلانتری ها، مکاتب، شهرداری ها - در واقع علیه نهادها و جمهوری" مشخص شده است. و این کاملا غیرقابل توجیه است.
الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه روز جمعه اعلام کرد که وزرا را برای بحث در مورد شورش "غیرقابل تحمل و غیرقابل توجیه" پیش از نشست اضطراری بعدازظهر که توسط امانوئل مکرون برگزار شد، گرد هم آورده است.
فرانسه خشمگین شد
مرگ این نوجوان باعث شد که بسیاری از سیاستمداران و چهره های عمومی در سراسر فرانسه صحبت کنند.
ژان لوک ملانشون، رهبر جناح چپ، که اغلب به عنوان حمله به آنچه او خشونت پولیس می خواند، نوشته است که "مجازات اعدام دیگر در فرانسه وجود ندارد. هیچ پلیسی حق کشتن ندارد مگر برای دفاع از خود. " او همچنین پیشنهاد کرد که پولیس باید "به طور کامل بازیابی شود."
پاتریک جاری، شهردار نانتر، اتفاقی را که اخیرا رخ داده بود به عنوان برخی از "بدترین روزهای تاریخ" برای محله خود توصیف کرد. وی افزود: "جوانان فکر می‌کنند باید مرگ ناهل را توجیه کنند... من از همه می‌خواهم: این شورش ویرانگر را متوقف کنید."
کیلیان امباپه ستاره فوتبال پاری سن جرمن نیز پس از تیراندازی مرگبار پولیس به این نوجوان صحبت کرد. کاپیتان تیم ملی فرانسه در توییتر خود نوشت: "من برای فرانسه خودم احساس بدی دارم" و آنچه را که اتفاق افتاد را "وضعیت غیرقابل قبول" توصیف کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала