شولتز، خواستار افزایش تولید مهمات در اتحادیه اروپا برای حمایت از کی‌یف شد

© AP Photo / Michele TantussiКанцлер Германии Олаф Шольц в Большом зале Народного собрания в Пекине
Канцлер Германии Олаф Шольц в Большом зале Народного собрания в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
عضو شوید
صدراعظم آلمان خواستار افزایش تولید مهمات در اتحادیه اروپا برای حمایت از کی‌یف شد.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز جمعه پس از نشست شورای اروپا در بروکسل گفت که اروپا باید تولید مهمات در اتحادیه اروپا را به عنوان بخشی از تقویت نقش خود در ناتو و حمایت از کی‌یف افزایش دهد.
شولز: "ما به طور فشرده در مورد چگونگی تقویت بیشتر نقش اروپا در اتحاد آتلانتیک شمالی بحث کرده ایم. برای من واضح است که باید ظرفیت های خود را در زمینه دفاعی متمرکز کنیم، تولید صنایع دفاعی را تقویت و تسریع کنیم. برای تولید مهمات درست است."
شولز خواستار تصویب سریع قانون حمایت از تولید مهمات شد که قبلاً توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، زیرا "مهمات برای اوکراین حیاتی است."
سخنرانی شولز توسط شبکه های تلویزیونی آلمان پخش شد.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی اتحادیه اروپا گفته بود که "قانون حمایت از تولید مهمات، اقدامات هدفمندی از جمله تامین مالی به مبلغ 500 میلیون یورو را ارائه می‌دهد که ظرفیت تولید در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد و با کمبود فعلی مهمات مقابله می‌کند."
Флаг Великобритании  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
معاون سابق نیروی هوایی بریتانیا؛ غرب علاوه بر اوکراین، اولویت های داخلی خود را دارد
در اوایل ماه می، نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه عمومی در استراسبورگ، راه اندازی یک رویه تسریع شده برای بررسی فوری این لایحه را تصویب کردند. به موازات این قانون، نمایندگان در حال کار بر روی ایجاد ابزارهایی برای خرید مشترک سلاح و مهمات توسط کشورهای اتحادیه اروپا هستند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب تأثیر منفی خواهد داشت. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل ... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و... کشورهای دیگر."
پیش از این، جنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل قوای مسلح روسیه گفت که ایالات متحده، بریتانیا، پولند و رومانیا بیشترین سهم را در ارائه کمک های نظامی به کی‌یف دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала