خطر تجهیز نیروهای مسلح اوکراین به مهمات خوشه ای

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Фрагменты кассетных боеприпасов применяемых Вооруженными силами Украины при обстреле города Горловка Донецкой области
Фрагменты кассетных боеприпасов применяемых Вооруженными силами Украины при обстреле города Горловка Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
عضو شوید
کارشناس لیتوفکین: اگر ارتش اوکراین پهپاد مهمات خوشه ای از ایالات متحده دریافت کند، غیرنظامیان متضرر خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها می نویسند که ایالات متحده در حال بررسی امکان ارسال مهمات خوشه ای به کی‌یف است. ویکتور لیتوفکین ناظر نظامی در پخش رادیو اسپوتنیک نظر خود را در مورد چگونگی دفع این نوع سلاح توسط نیروهای مسلح اوکراین بیان کرد.
به گزارش سی ان ان به نقل از مقامات ناشناس، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی ارسال مهمات خوشه ای به کیف است. این کانال تلویزیونی تصریح می کند که اگر تصمیم مناسب گرفته شود، "سلاح ها می توانند در بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین در اوایل ماه آینده گنجانده شوند."
یک کنوانسیون بین المللی وجود دارد که استفاده، انتقال و ذخیره سازی مهمات خوشه ای را ممنوع می کند. این سند توسط 123 کشور امضا شده است، اما ایالات متحده و اوکراین در میان آنها نیستند.
در پخش رادیو اسپوتنیک، یک ناظر نظامی، جنرال بازنشسته ویکتور لیتوفکین، اظهار داشت که اگر مهمات خوشه ای به اوکراین اصابت کند، تعداد تلفات غیرنظامیان افزایش خواهد یافت.
ویکتور لیتوفکین گفت: "این مهمات برای استفاده در مناطق پرجمعیت ممنوع است. آنها در میدان جنگ ممنوع نیستند. اما از آنجایی که اوکراین به هیچ کنوانسیون بین المللی پایبند نیست، مطمئنا در وهله اول این مهمات را به سمت مناطق پرجمعیت شلیک خواهد کرد. این منجر به افزایش خواهد شد. در تلفات غیرنظامیان"
او گفت که اگر مهمات خوشه‌ای وارد اوکراین شود، نیروهای مسلح روسیه باید مانند گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده عمل کنند.
ویکتور لیتوفکین به با اشاره به انفجار دیپوی مهمات با اورانیوم ضعیف شده که در نزدیکی Khmelnitskyمنفجر شدند گفت: "البته، وظیفه ما این خواهد بود که اطمینان حاصل کنیم که این مهمات به خط مقدم نخواهند رسید. اگر ایالات متحده شروع به تهیه این مهمات کند، ما باید آنها را ردیابی کنیم و آنها را نابود کنیم، همانطور که مهمات اورانیوم ضعیف شده انگلیس را منهدم کردیم."
این کارشناس معتقد است که از واشنگتن می توان انتظار هر گونه، غیرمسئولانه ترین تصمیمات را در مورد تامین سلاح به کیف داشت.
Тренировка по обезвреживанию противопехотных мин в Колумбии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
گزارش دیده بان حقوق بشر در مورد شواهد استفاده اوکراین از ماین های ممنوعه
ویکتور لیتوفکین اضافه کرد: آنها قبلاً قول موشک‌های دوربرد ATACMS(موشک بالستیک زمین به زمین تاکتیکی) را برای سیستم پرتاب چندگانه راکتی هیمارس می‌دهند، آنها وعده هواپیما می دهند، اما این دشوار است، زیرا باید فرودگاه هایی برای هواپیماها ساخته شود. خیالات آنها انحرافی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала