الکوزی: مشکل اساسی سرمایه گذاران خارجی در افغانستان، مشکل سیاسی است

© اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستانخان جان الکوزی
خان جان الکوزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
عضو شوید
به گفته خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، مشکل اساسی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی در افغانستان عدم به رسمیت شناختن حکومت افغانستان و عدم فعالیت سیستم بانکی افغانستان، میباشد.
خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان درمورد علاقمندی سرمایه گذاران خارجی به بخش معادن افغانستان صحبت نمود.
آقای الکوزی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خارجی به خصوص از چین، روسیه، ترکیه، ایران، پاکستان و قطر به سرمایه گذاری در بخش معادن افغانستان، علاقمند اند گفت:
"یک تعداد سرمایه گذاران شان آمده اند و در بعضی قراردادها و داوطلبی معادن شرکت کرده اند و یک تعداد شان میخواهند با استفاده از ذغال سنگ انرژی و برق ایجاد کنند، اما عملا تا هنوز متاسفانه کار شروع نشده و چنانکه ما میبینیم کسی سرمایه گذاری نکرده اند. به غیر از همین افغان های خود ما که در گذشته فابریکه داشتند و همان ها با وجود مشکلاتی که دارند کار میکنند هرچند از نگاه برق و وسایل مشکل دارند، کار میکنند و فعلا فعال هستند".
خان جان الکوزی - اسپوتنیک افغانستان
خان جان الکوزی
معاون اتاق تجارت و سرمایه کذاری
معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان درمورد ایجاد سهولت برای سرمایه گذاران گفت در بخش گمرکات، امنیت و از بین بردن فساد تغییرات زیادی به میان آمده و زمینه برای سرمایه گذاری مساعد است، اما مشکل اساسی عدم به رسمیت شناختن حکومت افغانستان، تحریم ها و مسدود ماندن دارایی ها افغانستان است.
توافق ایران و چین در باره بازگشت نقدی پول نفت به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
شرکت چینی در ذخایر لیتیوم افغانستان 10 میلیارد دالر سرمایه گذاری می کند
وی افزود:
«تا وقتی که بانک های باز نشوند تا انتقال پول صورت بگیرد و تجار ما رفت و آمد شروع نکنند، ویزه وجود ندارد، تمام کشورها به غیر از ایران و پاکستان به تجار ما ویزه نمیدهند، کشورهای غربی که اصلا ویزه نمیدهند، حتی کشور چین و هند نیز ویزه نمیدهند، بخش صادرات ما خوب است نسبت به سال های گذشته، اما پولی که ما باید دوباره انتقال دهیم، انتقال صورت نمیگیرد».
خان جان الکوزی - اسپوتنیک افغانستان
خان جان الکوزی
معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری
آقای الکوزی با تاکید بر حل مشکلات سیاسی گفت در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی که علاقمند به سرمایه گذاری در افغانستان اند، نمیتوانند کاری کنند، زیرا نمیتوانند پول و سرمایه شان را از طریق بانک ها انتقال دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала