سود ۱۲۸ میلیون دالری صندوق امانی افغانستان

CC0 / Pixabay / کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
عضو صندوق امانی افغانستان گفت، که اعضای صندوق امانی افغانستان در سومین نشست شان دو عضو جدید هیات مدیره برای این صندوق انتخاب کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شاه محمد محرابی، عضو صندوق امانی افغانستان گفته است، که صندوق امانی افغانستان تااکنون ۱۲۸ میلیون دالر سود کرده است.
آقای محرابی می‌افزاید، که اعضای صندوق امانی افغانستان در سومین نشست شان دو عضو جدید هیات مدیره برای این صندوق انتخاب کرده‌اند.
این عضو صندوق امانی افغانستان به طلوع‌نیوز گفت: "با ذخایر سه اعشاریه پنج میلیارد افزون با ۱۲۸ میلیون بهره که متعلق به مردم افغانستان است، این صندوق به حفاظت، نگه‌داری و توزیع استراتیژیک وجوه برای افزایش ثبات مالی افغانستان اختصاص یافته است."
استفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
کلوپ ویدیو
محرابی: پول سپرده شده به صندوق امانی به سود صد میلیون دالری رسید + ویدیو
شاه محمد محرابی جزییات درباره‌ی هویت اعضای هیات مدیره که تازه انتخاب شده‌اند، ارایه نکرده است.
در همین حال، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی به این باور استند که سود صندوق امانی افغانستان باید در بخش حفظ ثبات ارزش افغانی و رشد اقتصادی در کشور هزینه شود.
سید مسعود، آگاه مسایل اقتصادی گفت: "هدف اساسی این سه اعشاریه پنج میلیارد دالر در صندوق امانات افغانستان عبارت از کمک‌رسانی به حکومت افغانستان و به افغانستان است. شما می‌بینید که عمدتا این پول‌ها چه مفادش چه اصلش، این در حقیقت مربوط به مردم افغانستان می‌شود".
سیر قریشی، یکی دیگر از آگاهان مسایل اقتصادی گفت: "هر قدر که ما ذخایر ارزی بالاتر داشته باشیم، به همان اندازه اعتبار تجارت افغانستان مخصوصا در قسمت تجارت بین‌المللی را بلند می‌برد و در پهلوی این، اگر این ذخایر ارزی دوباره به دسترس بانک مرکزی افغانستان قرار بگیرد می‌تواند در قسمت سیاست پولی افغانستان و استحکام پول افغانی بیش‌تر کمک نماید".
یادآوری می کنیم، که بیش از نُه میلیارد دالر دارایی‌ افغانستان در بانک‌های خارجی پس از رویکار آمدن دوباره‌ی گروه طالبان منجمد شد که از این میان، هفت میلیارد آن در بانک‌های ایالات متحده نگه‌داری می‌شوند و واشنگتن در بیست‌وچهارم سنبله سال ۱۴۰۱صندوق امانی افغانستان را به هدف نگه‌داری نصف این دارایی‌ها در سویس ایجاد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала