روس اتم توافقنامه ای درباره ای استخراج لیتیم بولیوی امضا کرد

© © Sputnikروس اتم توافقنامه ای درباره ای استخراج لیتیم بولیوی امضا کرد
روس اتم توافقنامه ای درباره ای استخراج لیتیم بولیوی امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
هلدینگ روس اتم با YLB درباره ای استخراج و تولید لیتیم در بولیوی به توافق رسید.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت دولتی روس اتم نوشت: هلدینگ بین المللی معدن اورانیوم روس اتم گروه اورانیوم وان و شرکت دولتی لیتیوم بولیوی Yacimientos de Litio de Bolivia (YLB) یک قرارداد چارچوبی در مورد ساخت یک مجتمع صنعتی برای استخراج و تولید کربنات لیتیم در بخش پوتوسی در بولیوی امضا کردند.
Окрестности изумрудно-бериллиевого месторождения Мариинский прииск в Свердловской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
چین پس از تسلط طالبان در پی معادن لیتیم و مس افغانستان است
در این بیانیه آمده است: "پروژه مشترک روسیه و بولیوی امکان ایجاد یک زنجیره تولید کامل در بولیوی، کشوری با غنی ترین ذخایر لیتیم از استخراج مواد خام لیتیوم تا تولید یک محصول بازار در جهان را فراهم می کند".
به گفته کریل کوماروف، معاون اول مدیر کل - مدیر توسعه و تجارت بین‌الملل در روس اتم، که در انتشار نقل شده است، "این توافق چشم‌انداز جدیدی را برای همکاری طولانی مدت بین روسیه و بولیوی باز می‌کند".
ذخایر 3 تریلیون دلاری لیتیوم در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2019
ذخایر 3 تریلیون دلاری لیتیوم در افغانستان
کوماروف گفت: "برای روس اتم، این اولین پروژه بزرگ خارجی در زمینه تولید لیتیم است که سرمایه گذاری در آن بالغ بر 600 میلیون دالر خواهد بود. احداث مجتمع صنعتی با ظرفیت 25 هزار تن لیتیم کربنات در سال با امکان افزایش ظرفیت بر اساس نتایج اکتشافات زمین شناسی برنامه ریزی شده است".
بر اساس سند امضا شده، گروه اورانیوم وان در ساخت یک مجتمع صنعتی مبتنی بر چشمه آب معدنی (سالار) Pastos Grandes واقع در پوتوسی مشارکت خواهد داشت. در این گزارش آمده است، که استخراج لیتیم بر اساس فناوری روسی استخراج مستقیم جذب برنامه ریزی شده است که قبلاً کارایی بالای اقتصادی و ایمنی زیست محیطی آن را تأیید کرده است.
یادآوری می کنیم، که بولیوی دارای بزرگترین ذخایر اثبات شده لیتیم در جهان است که عمدتاً در باتلاق های نمکی Uyuni، Coipas و Pastos Grandes در ارتفاعات جنوب غربی واقع شده است. لیتیم در تولید باتری‌های لیتیم یونی مورد تقاضا است که برای تجهیز گوشی‌های هوشمند و وسایل نقلیه الکتریکی و ایجاد سیستم‌های ذخیره انرژی قدرتمند استفاده می‌شود. لیتیم همچنین در الکترونیک، برای ایجاد لیزر، مواد و آلیاژهای جدید، در صنایع نساجی، غذایی و دارویی استفاده می شود. در صنعت انرژی هسته ای، ایزوتوپ لیتیم-7 برای سرکوب خوردگی مواد ساختاری در نیروگاه های راکتور نیروگاه های هسته ای نوع PWR (رآکتور آب تحت فشار، راکتور آب تحت فشار) استفاده می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала