کشته شدن سه داعشی از سوی نیروهای پاکستان در مرز افغانستان

© Flickr / Global Panoramaپرچم داعش
پرچم داعش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
عضو شوید
ارتش پاکستان اعلام کرد، که یک فرمانده و دو جنگجوی گروه داعش را در پی یورش به مخفیگاه شبه‌نظامیان در نزدیک مرز با افغانستان کشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه (۷ سرطان) گزارش دادند، که این عملیات در ناحیه باجور ایالت خیبرپختونخوا اجرا شد.
این رسانه‌ها از این فرمانده دولت اسلامی معروف به داعش خراسان به نام "شفیع‌الله" نام برده‌اند.
Боевики ИГ (террористическая организация, запрещена в РФ) и движения Талибан в полицейском отделении в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
آیا داعش شاخه افغانستان محصول جدید پاکستان است؟
ارتش پاکستان به رسانه‌ها گفته است، که این فرمانده داعش تحت پیگرد نیروهای امنیتی این کشور بود و در حملاتی به نیروهای امنیتی دست داشت و غیر نظامیان را کشته بود.
ارتش پاکستان در سال‌های اخیر عملیات‌های گسترده‌ای در مناطق قبیله‌ای در امتداد مرز افغانستان اجرا کرده که برای چندین دهه به پناهگاه امنی برای شبه‌نظامیان داخلی و خارجی تبدیل شده است.
با این حال، ستیزه‌جویان همچنان در مناطق مرزی با افغانستان با سازماندهی حملات نیروهای امنیتی پاکستانی را هدف قرار می‌دهند.
همچنین براساس گزارش نهادهای ناظر، پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، حملات تروریستی در پاکستان ۷۳ درصد افزایش یافته است.
انستیتوت مطالعات صلح پاکستان چندی پیش در گزارشی هشدار داد که روندهای نوظهور تروریسم به چالش‌ امنیتی پاکستان در مناطق قبیله‌ای در خیبرپختونخوا و بلوچستان خواهد افزود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала