چرا وسایل نقلیه زرهی بردلی بیشتر امریکایی ضد یورش اوکراین را تقویت نمی کند؟

© AFP 2023 / Daniel MihailescuВоенная техника армии США
Военная техника армии США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
عضو شوید
آنچه واشنگتن به اوکراین تحویل داده است، نسخه ارتقاء نیافته خودروهای مسلح برادلی با قابلیت های رزمی محدود است.
به گزارش اسپوتنیک، کارن کویتکوفسکی سرهنگ دوم/دگرمن بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده، تحلیلگر پیشین وزارت دفاع ایالات متحده، به اسپوتنیک گفت: "آنچه واشنگتن به اوکراین تحویل داده است، نسخه ارتقاء نیافته خودروهای مسلح برادلی با قابلیت های رزمی محدود است".
Президент РФ Владимир Путин на торжественной церемонии вручения Государственных премий РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
برگزیده ای سخنان پوتین در دیدار با خبرنگاران جنگ/ تانک های برادلی و لئوپارد هر دو به زیبایی می سوزند
دولت بایدن بسته نظامی 500 میلیون دالری دیگری را به کی یف اعلام کرده است، که شامل 30 خودروی جنگی پیاده نظام برادلی ساخت امریکا می شود. دست‌کم 17 خودروی این چنینی پیش از این از سوی نیروهای روسی در بحبوحه تلاش ناموفق ارتش اوکراین برای ضد حمله آسیب دیده یا نابود شدند. آیا یک دسته اضافی از خودروهای برادلی برای ارتش اوکراین استفاده خواهد شد؟ کارن کویاتکوفسکی، تحلیلگر سابق پنتاگون تردیدهای خود را دارد.
او به اسپوتنیک گفت: "خوب، اگر تا به حال فیلم 1998 "جنگ های پنتاگون" را تماشا کرده باشید، ممکن است تعجب کنید که چگونه آنها را در وهله اول توسعه دادیم! و البته، آنها مربوط به فن آوری و طراحی دهه 1980 هستند، به دلیل تاخیر در سیستم اکتساب نظامی ایالات متحده در آن دوره، و همچنین امروز".
تحلیلگر سابق پنتاگون گفت، که با تحویل برادلی های گلوله دار به اوکراین، ایالات متحده اکنون در حال ارتقای این خودروهای جنگی پیاده نظام است.
کویتکوفسکی خاطرنشان کرد: "برنامه جایگزینی آن در واقع در سال 2010 آغاز شد و تولید آن توسط شرکت برنده (یا ترکیبی) تا سال 2027 آغاز نخواهد شد. در یک فضای نبرد جامع زمینی-دریایی-هوایی، برادلی تحرک و حفاظت را به سایر قسمت های ترکیبی اضافه می کند. آرایه تسلیحات، اما بدون "بقیه سیستم" توانایی‌های آن محدود است، همانطور که امروز در اوکراین می‌بینیم".
او تصریح کرد، که تجهیزات برادلی به اوکراین چیزی است که راین متال امریکا و جنرال داینامیکس از آن سود خواهند برد، زیرا "آنها بهترین طراحی خود را از بردلی ها را اصلاح کرده و پیشنهاد می کنند".
وقتی از کویتکوفسکی پرسیده شد، که آیا توسعه یک وسیله نقلیه جدید می‌تواند منجر به افزایش بودجه نظامی ایالات متحده شود، گفت: "بخشی از استراتژی گسترش و مرتبط بودن ناتو، که داستان اوکراین برای بیش از یک دهه بوده است، این است که چگونه سیستم‌های تسلیحاتی قدیمی‌تر را ارتقا دهیم. با حمایت اروپا و پول نقد همراه با حفظ مجموعه بزرگ صنعتی نظامی ایالات متحده در آینده قابل پیش بینی است"."بودجه دفاعی ایالات متحده در طول زندگی من هر سال افزایش یافته است و حتی یک جنگ هم "برنده" نشده است. بودجه آینده پنتاگون 842 میلیارد دالر است، و این کل بودجه اطلاعاتی را در بر نمی گیرد، بنابراین ما سالانه بیش از یک تریلیون دالر در سال 2024 هستیم. به دلیل نفوذ و فراگیر شدن صنعت دفاعی در هر ایالت، این بودجه همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. تا زمانی که ایالات متحده ورشکست شود".
هم کی‌یف و هم واشنگتن اذعان کرده‌اند، که ضدحمله اوکراین کندتر از حد انتظار پیش می‌رود و یکی از مقامات پنتاگون به نقل از یک نماینده نظامی امریکا اذعان کرد، که حمله متقابل "در هیچ جبهه‌ای انتظارات را برآورده نمی‌کند".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود تاکید کرد، که کی یف در آغاز حمله متقابل خود به هیچ هدف راهبردی دست نیافته و بیش از 180 تانک و بیش از 400 خودروی زرهی را از دست داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала