بحران اقتصادی در آستانه عید قربان بازارهای لبنان را فرا گرفت

© © Sputnikبحران اقتصادی در آستانه عید قربان بازارهای لبنان را فرا گرفت
بحران اقتصادی در آستانه عید قربان بازارهای لبنان را فرا گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
عضو شوید
لبنان با وجود بحران اقتصادی، عید قربان را جشن می گیرد. شاخص اصلی مشکلات مالی امسال بازارهای نیمه خالی بیروت، سعید و طرابلس است، که در آستانه تعطیلات همیشه مملو از فروشندگان و خریداران است.
به گزارش اسپوتنیک، علی ترکی فروشنده شیرینی به اسپوتنیک گفت: "در بزرگترین بازار طرابلس - بیروت - تقریباً نیمی از مغازه ها در آستانه تعطیلات تعطیل هستند. و آنهایی که باز هستند از نظر کالاهای متنوع زیاد غنی نیستند. فروشندگان از بحران اقتصادی در کشور کمتر از خریداران رنج می برند. به طور کلی فروش نسبت به سال های گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته و پس از افزایش حقوق گمرکی و کاهش ارزش دالر، قیمت کالاها افزایش یافت. پیش از این خریدار حدود 4 و 5 کیلوگرم می‌خرید، اما اکنون بیشتر 500 گرم می‌خورند - یا حتی 200 گرم".
جلال مبسوط، صاحب جواهرفروشی و سوغات فروشی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد: "این اولین عید قربان است که به این میزان کم فروش است. بحران بسیار ملموس است: ما پول کمی برای خرید کالا داریم و خریدار پول بسیار کمی برای خرید چیزی برای خود دارد. به عنوان نمونه، در فروشگاه من در حال حاضر حدود 5000 هدیه و تزئینات مختلف وجود دارد. اما فقط فروشنده هایی در آنجا هستند - نه یک خریدار برای کل روز. روزی صدها می فروختند. اکنون، در بهترین حالت، یک نفر در یک ربع ساعت می آید - و حتی در آن زمان هم همیشه چیزی نمی خرند".
با این حال، فروشندگان همچنان امیدوارند که با پایان روزه عرفه و قبل از شروع تعطیلات، ساعاتی باقی بماند که آخرین خریداران برای خریدهای دیرهنگام اقدام کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала