شهروندان بریتانیا خواهان لغو تحریم ها علیه روسیه شدند

© Sputnik / Justin Griffiths-Williams /  مراجعه به بانک تصاویر Девушка бегает на Вестминстерском мосту в Лондоне
Девушка бегает на Вестминстерском мосту в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
عضو شوید
ده ها هزار شهروندان بریتانیا از لغو تحریم ها علیه فدراسیون روسیه حمایت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از 10000 بریتانیایی از طوماری که خواستار برگزاری همه پرسی برای لغو تحریم های بریتانیا علیه روسیه و توقف کمک به اوکراین بود، حمایت کردند، اکنون دولت باید به آن پاسخ دهد.
متن این طومار که در سایت رسمی پارلمان بریتانیا منتشر شده است، می‌گوید: "دولت اگر سیاست‌های خود را تغییر ندهد، باید در جریان شش ماه در بریتانیا درباره این موضوع همه‌پرسی برگزار کند".
در متن طومار اشاره شده است که دولت بریتانیا بدون هیچ گونه دستوری از سوی شهروندان این کشور در درگیری های اوکراین مداخله کرده و آنها نیز به نوبه خود، همانطور که در طومار آمده است، "مجبور هستند عواقب اقتصادی آن را تجربه کنند."
این آن آمده است: "اینها شامل افزایش قیمت انرژی، هزینه‌های زندگی، نرخ‌های بهره، تورم، بیکاری، مالیات‌ها و نرخ‌های بالاتر و همچنین اعتصاب‌ها، آسیب به مشاغل و کاهش خدمات عمومی است."
Британский флаг на фоне Биг-Бена в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2023
ترس بریتانیا؛ روسیه با یک ضربه کشور را "خاموش" کند
به گفته وب سایت دولت بریتانیا، این طومار توسط 10089 نفر امضا شده است.
همانطور که در سایت مجلس می گویند، اگر طومار به امضای بیش از 10 هزار نفر رسیده باشد، دولت باید به آن پاسخ دهد. همچنین در صورت وجود 100 هزار امضا، این طومار برای بررسی در مجلس تحت بررسی قرار می گیرد.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در 24 فبروری 2022، غرب فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در بریتانیا، افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، موجی از اعتصابات در بریتانیا در بحبوحه تورم بی سابقه در این کشور وجود دارد. کارمندان شرکت‌های راه‌آهن، میدان های هوایی، وکلا، پستچی‌ها و کارگران دیگر مناطق برای اعتراض به میدان می‌آیند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала