بالاخره طالبان به زنان آزادی دادند

© AFP 2023 / Saeed KhanАфганские девушки в западной одежде на улице Кабула, 1988 год
Афганские девушки в западной одежде на улице Кабула, 1988 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
عضو شوید
رهبر طالبان مدعی است که آنها وضعیت زنان افغان را به عنوان "انسان آزاد" بازگردانده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه که از طرف هیبت الله آخوندزاده رهبر عالی جنبش طالبان اعلام نموده است، گفته شده که رژیم طالبان زنان را از "ستم سنتی" رها کرده و آنها را به "انسان آزاد" بازگردانده اند.
"تدابیر مشخصی برای نجات زنان از ظلم‌های سنتی، منجمله ازدواج‌های اجباری اتخاذ شده و حقوق شرعی آنها حفظ شده است. <...> جایگاه زنان به عنوان افراد آزاده و شایسته احیا شده است و همه نهادها مؤظف هستند در متن تبریک آخوندزاده به مناسبت عید سعید قربان به زنان کمک کنید.
زنان حامی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
آخرین حمله به حقوق زنان توسط طالبان؛ زنان در روزهای عید دسته جمعی بیرون نروند
او گفت که طالبان برای بهبود وضعیت زنان به منظور فراهم کردن یک زندگی راحت و مرفه مطابق با شریعت اسلامی، اقدامات لازم را انجام داده است.
رهبر طالبان خاطرنشان کرد که مشکلات زنان در افغانستان از جمله با "جنبه های منفی اشغال 20 ساله" مرتبط است.
از زمان روی کار آمدن طالبان در سال 2021، طالبان محدودیت‌های را اعمال کرده‌اند که به نظر آنها مطابق با ارزش‌های اسلامی است. به ویژه، رادیکال ها مجریان زن تلویزیون را ملزم به داشتن حجاب کردند، نمایش فیلم ها و برنامه های نمایشی با حضور بازیگران زن را ممنوع نمودند.
طالبان صنف های دختران را در دانشگاه های افغانستان به حالت تعلیق درآورده و محصلین دختر متوسطه و شفاخانه را از حضور در صنف های درسی در مکاتب منع کرده اند. طالبان همچنین ممنوعیت حضور زنان در دانشگاه ها به شمول نمایندگان کادر آموزشی را وضع کردند و دستور اخراج زنان از کار در تمامی سازمان های غیر دولتی ملی و بین المللی را صادر کردند. این تصمیمات موجی از انتقادات بسیاری از کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل را در پی داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала