ایالات متحده وضع روسیه را دقیق تعقیب می نماید

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен на саммите АТЭС в Таиланде
Государственный секретарь США Энтони Блинкен  на саммите АТЭС в Таиланде  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا: ایالات متحده وضع روسیه را تعقیب می کند و تمام اطلاعات در خصوص شورش "واگنر" را در اختیار ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه در پخش شبکه تلویزیونیCNN اعلام کرد که واشنگتن به دقت وضع در روسیه را تعقیب می نماید، اما تمام اطلاعات در مورد رویدادهای روزهای اخیر را در اختیار ندارد.
بلینکن اظهار کرد: "ما فعلا همه اطلاعات را در اختیار نداریم. خیلی زود است که با اطمینان این را تائید کنیم که این مسئله به چه چیز منجر خواهد شد". وزیر خارجه امریکا اظهار داشت که شرایط در روسیه "در حال تغییر" می باشد و در مورد نتایج آن فعلا زود است که قضاوت کنیم.
Глава МИД РФ Сергей Лавров и государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи на полях Арктического совета в Рейкьявике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
جزئیات گفت و گوی تیلیفونی لاوروف و بلینکن
رئیس دستگاه دیپلماسی ایالات متحده همچنین تصریح کرد که واشنگتن آمادگی قوای استراتیژیکی را در سایه رویدادهای مربوط به گروه "واگنر" تغییر نداده است.
بلینکن تاکید کرد :" در خصوص سلاح هسته ای، ما تغییری را در آمادگی (روسیه)شاهد نیستیم و آمادگی قوای استراتیژیکی خود را تغییر نداده‌ایم". وی افزود که ایالات متحده "بسیار با دقت این مسئله را پیگیری می نمایند".
جمعه شب هفته جاری مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد که تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملات راکتی و بمب گذاری شده توسط وزارت دفاع روسیه به "قطعات شرکت نظامی خصوصی واگنر " خلاف واقع است و یک تحریک اطلاعاتی است. وزارت دفاع نیز این مطلب را تائید کردند. پریگوژین اظهار داشت که کاروان واگنر به سمت روستوف نا دونو در حال حرکت است. بخش تحقیقات سرویس امنیت فدرال روسیه یک دوسیه جنایی علیه پریگوژین بر اساس ماده 279 قانون جنایی فدراسیون روسیه (سازماندهی شورش مسلحانه) باز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، در خطاب به مردم روسیه گفت، همه کسانی که در تلاش برای شورش هستند مجازات اجتناب‌ ناپذیری خواهند داشت و در برابر قانون و مردم پاسخ خواهند داد.
اما غروب روز بعد شنبه، بخش رسانه ای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که رئیس جمهور بلاروس با هماهنگی با ولادیمیر پوتین، طی روز تماس های را با پریگوژین برقرار کرده که در نتیجه آن رئیس گروه واگنر با توقف حرکت نیروهای این گروه در خاک روسیه و اقدام های آتی برای رفع تنش ها موافقت کرده است. در بیانیه این نهاد تاکید شده است: "روی میز گزینه ای سودمند و قابل پذیرش برای حل وضعیت با ضمانت های امنیتی برای جنگجویان گروه "واگنر" قرار دارد.
پس از آن یوگنی پریگوژین رئیس گروه "واگنر" اعلام کرد که قوای این گروه به پایگاه های خود بر خواهند گشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала