امریکا مانند همیشه "همه چیز را از پیش می داند"

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники полиции и Росгвардии на улице Ростова-на-Дону
Сотрудники полиции и Росгвардии на улице Ростова-на-Дону - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
عضو شوید
رسانه های امریکایی ادعا کرده است، که امریکا چند روز پیش از شورش مسلحانه گروه "واگنر"، از برنامه‌ریزی برای یک اقدام بزرگ در برابر دولت روسیه آگاه بودند، اما رئیس جمهور این کشور را مطلع نکردند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از پایان شورش مسلحانه شرکت خصوصی نظامی واگنر، برخی رسانه های امریکایی مطالبی را منتشر کردند، که حاوی اطلاعاتی بود مبنی بر اینکه سرویس های اطلاعاتی امریکا از نیات پریگوژین مطلع بودند.
Бойцы группы Вагнер в Артемовске (Бахмуте) в ДНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
بیرون شدن نیروهای "واگنر" از قلمرو منطقه ورونژ
بر پایه گزارش واشنگتن پست، اطلاعات امریکا در میانه ای ماه جون چنین سیگنال هایی را دریافت کرد. اما در عین حال، نه ماهیت دقیق و نه زمان آماده سازی شورش را داشت.
به نوبه خود، نیویورک تایمز می نویسد، که امریکایی ها در مورد نیات پریگوژین - دو روز پیش از آغاز شورش او می دانستند. اما سرویس های مخفی در مورد برنامه های پریگوژین سکوت کردند.
در این مقاله آمده است: "آنها به وضوح علاقه چندانی به کمک به پوتین برای جلوگیری از شکاف جدی در حلقه خود نداشتند. سی ان ان همچنین در مورد نیات رئیس شرکت خصوصی نظامی واگنر برای "به چالش کشیدن رهبری نظامی روسیه" نوشت، اما این وضعیت همچنان واشنگتن را غافلگیر کرد، زیرا "همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد".
یادآوری می کنیم، که در شب 24 جون، در روستوف-نا-دانو، شرکت نظامی خصوصی واگنر مقر منطقه نظامی جنوبی را تصرف کرد. این در حالی رخ داد، که ایفگنی پریگوژین در مورد ادعای حملات موشکی و بمب گذاری نیروهای مسلح روسیه به اردوگاه های شرکت نظامی خصوصی انجام شده است - این امر توسط وزارت دفاع و امنیت ملی روسیه رد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقدامات "واگنریت ها" را یک ماجراجویی جنایتکارانه خواند، یک پرونده جنایی در برابر پریگوژین به دلیل سازماندهی شورش مسلحانه باز شد. سپس، سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس گزارش داد که الکساندر لوکاشنکو با پریگوژین گفتگو کرد و او پیشنهاد وی را برای توقف جنبش واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای کاهش تنش پذیرفت.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه عصر شنبه گفت، که رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر به بلاروس می رود و پرونده جنایی منتفی خواهد شد. کرملین گفت، که تضمین این که پریگوژین بتواند به بلاروس برود، قول رئیس جمهور روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала