فرانسه از شهروندان خود خواست تا از سفر به روسیه خودداری کنند

© AFP 2023 / Patrick Kovarik Вид на Париж, Франция
Вид на Париж, Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2023
عضو شوید
وزارت خارجه فرانسه از شهروندان این کشور خواست از سفر به روسیه خودداری کنند.
به گزارش‌اسپوتنیک، در پیامی که روز شنبه در وب سایت وزارت خارجه فرانسه منتشر شد، وزارت خارجه فرانسه توصیه می کند که شهروندانش از سفر به روسیه در بحبوحه حوادث در حال رخ دادن خودداری کنند.
در این متن آمده است: "با توجه به وضعیت نظامی و امنیتی بسیار ناپایدار و همچنین تصمیم برای ایجاد رژیم عملیات ضد تروریستی در مسکو و برخی مناطق روسیه، هرگونه سفر به این کشور به طور رسمی نامطلوب است".
پیش از این، وزارت خارجه فرانسه گزارش داده بود که این وزارتخانه از نزدیک رویدادهای روسیه را دنبال می کند، فرانسه آماده است تا امنیت شهروندان خود در روسیه را تضمین کند، وزارت خارجه در تماس نزدیک با شرکای G7 است.
Новый лидер Консервативной партии Риши Сунак у машины в Лондоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2023
بریتانیا خواستار نشست اضطراری امنیتی شد
شنبه شب در روستوف-نا-دون، مقر منطقه نظامی جنوبی به تصرف شعبه نظامیان واگنر درآمد. گروه هایی از افراد مسلح در سطح شهر در حال تردد هستند، در ورودی و خروجی چک‌پاینت های بازرسی ایجاد شده است. این در برابر اظهارات یوگنی پریگوژین در مورد ادعای حملات موشکی و بمب گذاری نیروهای مسلح روسیه به اردوگاه های شعبه‌نظامیان "واگنر" رخ داد - آنها توسط وزارت دفاع و سرویس امنیت فدرال روسیه رد شدند. یک پرونده جنایی علیه پریگوژین به دلیل سازماندهی یک شورش مسلحانه باز شده است.
در عین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقدامات شورشیان را یک ماجراجویی جنایتکارانه، خنجر به پشت روسیه و یک خیانت خواند که منجر به جاه طلبی های گزاف و منافع شخصی شد. رئیس جمهور افزود: همه کسانی که در مسیر خیانت، باج خواهی و روش های تروریستی قدم گذاشته اند، مجازاتی اجتناب ناپذیر خواهند داشت، نیروهای مسلح روسیه دستورات لازم را دریافت کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала