طالبان پشتون بدخشان را ترک کردند

© REUTERSБоевик Талибана проходит мимо палаток семьи беженцев, спасающейся от насилия в своей провинции, в парке Шахр-э-Нау в Кабуле (14 октября 2021). Афганистан
Боевик Талибана проходит мимо палаток семьи беженцев, спасающейся от насилия в своей провинции, в парке Шахр-э-Нау в Кабуле (14 октября 2021). Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
عضو شوید
پس از تنش و تقابل قومی میان‌گروهی؛ طالبان پشتون بدخشان را ترک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آماج، منابع محلی در بدخشان می‌گویند که پس از تقابل قومی میان‌گروهی طالبان* در این ولایت و به‌دنبال جابجایی طالبان پشتون به‌جای طالبان تاجیک در شهر فیض‌آباد، اکنون طالبان پشتون این ولایت را ترک کرده‌اند.
به گفته‌ی منابع هم‌زمان با جابجایی طالبان پاکستانی در شمال افغانستان، طالبان پشتون به دلیل "واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های اخیر جبهه مقاومت و شوراهای ضد طالبان، "نفرت مردم" و "ترس از درگیری" صبح وقت بدون این‌که مردم متوجه شوند، از شهر فیض‌آباد بیرون شده‌اند.
منابع می‌افزایند که حساسیت اکنون در مقابل طالبان پشتون افزایش یافته و روز گذشته طالبان تاجیک دو طالب پشتون را به شدت لت‌و‌کوب و دست‌های‌شان را شکسته‌ و موبایل‌های شان را گرفته‌اند.
به روایت منابع طالبان تاجیک طالبان پشتون را در روز‌های اخیر در ایست‌های بازرسی تهدید می‌کردند و چندین بار هم درگیر شده‌اند.
In this undated file image posted on Monday, June 30, 2014, by the Raqqa Media Center of the Islamic State group, a Syrian opposition group, which has been verified and is consistent with other AP reporting, fighters from the Islamic State group parade in Raqqa, north Syria - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2023
داعش، جبهه مقاومت یا اختلافات درونی، کدامیک عزرائیل طالبان می شود؟
منابع می‌افزایند که اکنون رهبری بدخشان برهم خورده است و فرستادن هیأتی به منظور میانجی‌گری بین طالبان پشتون و تاجیک هم بی‌نتیجه پایان یافته است.
این در حالی‌ست که چندی پیش و بعد از حمله‌های مرگ‌بار بر طالبان در بدخشان، طالبان پشتون با کنار زدن طالبان تاجیک کنترول فیض‌آباد را در اختیار گرفتند و حاکمیت مطلق را در این ولایت به راه انداخته‌ بودند.
طالبان — * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала