روسیه به برنامه‌ریزی برای تامین F-16 به کی‌یف اعتراض کرد

© AP Photo / Wally SantanaИстребитель F-16
Истребитель F-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
عضو شوید
ماریا زاخارووا: روسیه اعتراض شدید خود را به "ترویکای" غربی در رابطه با برنامه‌هایی برای انتقال اف-16 به کی‌یف که قادر به انجام نقش حامل تسلیحات هسته‌ای هستند، ابراز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، روسیه در نشستی در قاهره اعتراض شدید خود را به "ترویکای" غربی در رابطه با برنامه‌هایی برای انتقال اف-16 به کی‌یف که قادر به انجام نقش حامل تسلیحات هسته‌ای هستند، ابراز کرد.
او گفت: در واقع، در تاریخ 13 تا 14 جون، جلسه کارگروه تخصصی پنج گانه هسته ای در مورد دکترین ها و خطرات استراتژیک در قاهره برگزار شد و در این قالب، بحث در مورد موضوعات مربوط به دستورالعمل های دکترینال قدرت های هسته ای و جستجوی راه های واقعی برای کاهش خطرات استراتژیک ادامه یافت. "
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
پوتین: جنگنده های F-16 در اوکراین مانند لئوپاردها خواهند سوخت
همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، ما به ویژه از این پلت فرم برای ابراز اعتراض شدید به ترویکای غربی در رابطه با برنامه های انتقال هواپیماهای F-16 که قادر به انجام نقش حامل های تسلیحات هسته ای به کی یف هستند استفاده کردیم. ما به جدی ترین عوامل بی ثبات کننده این اقدام اشاره کردیم که با تشدید خطرناکی همراه است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала