نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: نادیده گرفتن هشدار های روسیه ناامید کننده است

© AP Photo / Ukraine's Presidential OfficeПоследствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео
Последствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
عضو شوید
نبنزیا: روسیه از نادیده گرفتن نامه فدراسیون روسیه در مورد برنامه های کی‌یف برای نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط سازمان ملل ناامید است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که روسیه از نادیده گرفتن نامه مسکو که در ماه اکتوبر درباره برنامه های کی‌یف برای نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا ارسال شده بود توسط دبیرکل سازمان ملل نادیده گرفته شده است.

نبنزیا گفت: "ما نمی‌توانیم مراتب ناامیدی خود را از نحوه عملکرد سازمان جهانی خود و همچنان به عمل خود ابراز کنیم. ما در نامه خود در 21 اکتوبر سال گذشته به دبیرکل در مورد برنامه‌های کی‌یف برای نیروگاه برق آبی کاخوفکا هشدار دادیم. هیچ کاری انجام نشده است."

او پرسید که چرا کار پیشگیرانه لازم در برابر اوکراین انجام نشده است؟
در شب 6 جون، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از حملات را به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا انجام دادند و قسمت بالایی آن را تخریب کردند، در حالی که خود سد جان سالم به در برد. این تخریب منجر به تخلیه بی رویه آب از مخزن کاخوفسکایا و جاری شدن سیل در مناطق ساحلی منطقه خرسون در قسمت پایینی دنیپر شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تخریب نیروگاه برق آبی را اقدام وحشیانه رژیم کی‌یف خواند و خاطرنشان کرد که این امر منجر به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شد. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را منفجر کرد، زیرا مواضع خود را در جهت خرسون تضعیف کرد و نیروها را از آنجا به منطقه تهاجمی منتقل کرد.
تخریب نیروگاه آبی کاخوفسکایا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
چندرسانه ای
تخریب نیروگاه آبی کاخوفسکایا +‌ داده نمایی
نیروگاه برق آبی کاخوفکا ششمین مرحله (پایین و آخرین) از آبشار نیروگاه های برق آبی دنیپر است که در پنج کیلومتری شهر نوایا کاخوفکا در منطقه خرسون قرار دارد. در 30 سپتامبر 2022، این منطقه در پی همه پرسی بخشی از روسیه شد.
همچنان واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: غرب اجازه نخواهد داد که کی‌یف "تا زمانی که اوکراین تمام نشود" درباره صلح گفتگو کند.
به گفته وی، ولادیمیر زلنسکی "و دسته اش" با این وظیفه روبرو هستند که چگونه از یک شکست کامل و شکست، که به اصطلاح تهاجمی است، پیروزی به دست آورند.
نبنزیا گفت: "برای حل این مشکل همراه با آنها، آنها در واشنگتن، لندن و بروکسل تلاش می کنند، جایی که آنها هرگز به اوکراین و منافع آن فکر نمی کردند. امروز، در پس زمینه آنچه در حال رخ دادن است، آشکارتر است که آنها علاقه مند هستند در این کشور تنها به عنوان ابزاری برای تضعیف یا حداقل مهار روسیه استفاده کنند. "
وی تاکید کرد: به همین دلیل، رژیم دست نشانده کی‌یف حداقل تا زمانی که اوکراینی ها به پایان نرسند، اجازه نخواهد داشت درباره صلح صحبت کند.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: غرب اجازه نخواهد داد که کی‌یف "تا زمانی که اوکراین تمام نشود" درباره صلح گفتگو کند.
Президент РФ Владимир Путин проводит заседание высшего Евразийского экономического совета - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
پوتین: غرب آماده جنگ تا آخرین اوکراینی هستند
به گفته وی، ولادیمیر زلنسکی "و دسته اش" با این وظیفه روبرو هستند که چگونه از یک شکست کامل، که به اصطلاح تهاجمی است، پیروزی به دست آورند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала