روشنگری کاخ سفید درباره ای دیکتاتور نامیدن شی جین پینگ از سوی بایدن

© AFP 2023Президент США Джо Байден и председатель КНР Си Цзиньпин
Президент США Джо Байден и председатель КНР Си Цзиньпин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور امریکا قصد دارد صریح و مستقیم از آن میان درباره ای رئیس جمهور چین صحبت کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی کاخ سفید، در توضیح سخنان رئیس جمهور امریکا درباره دیکتاتور نامیدن رهبری چین گفت: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به صحبت های "صادقانه" و "صریح" ادامه خواهد داد.
کربی روز پنجشنبه در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به این پرسش که آیا بایدن همچنان بر اظهارات خود درباره رهبر چین ایستاده است، گفت: "رئیس جمهور زمانی که درباره ای نگرانی ها صحبت می کند، چه درباره ای حقوق بشر یا رهبری جهانی، همیشه رک و صریح است و او به این کار ادامه خواهد داد".
Президент США Джо Байден и председатель КНР Си Цзиньпин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
بایدن شی جین پینگ را دیکتاتور خواند
در آغاز این هفته، اندکی پس از بازگشت انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا از پکن، بایدن عملاً رئیس جمهور چین را "دیکتاتور" خطاب کرد، زمانی که در اظهار نظر درباره سرنگونی بالون چینی اعتراف کرد، که همتای چینی اش به درستی از این حادثه از سرنگونی بالون ایالات متحده آگاه نبوده است. و به این دلیل بسیار ناراحت شد، زیرا این یک "شرمندگی بزرگ برای دیکتاتورها" است.
پکن به شدت به این بیانیه واکنش منفی نشان داد و سفارت چین در واشنگتن نسبت به "پیامدهای" که می تواند در ارتباط با لفاظی های واشنگتن تهدید کند، هشدار داد. هیئت دیپلماتیک چین سخنان بایدن را یک تحریک سیاسی خواند و امریکا را به دلیل عدم صداقت سرزنش کرد.
کربی گفت، که رئیس جمهور ایالات متحده امیدوار است به کار بر روی بهبود روابط دوجانبه، از جمله با بازگرداندن خطوط ارتباطی که سال گذشته قطع شده بود، ادامه دهد. سخنگوی کاخ سفید گفت: "اما برای داشتن ارتباطات آزاد، باید بتوانید صریح و مستقیم صحبت کنید و رئیس جمهور بایدن هرگز از این موضوع نمی ترسد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала