جمعیت ربانی: دست‌برد مغرضانه به ترکیب جمعیتی افغانستان پیامد خطرناک دارد

© Photo / Salahuddin Rabbaniپیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان
پیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی شاخه وزیر خارجه پیشین افغانستان نوشته است، که "دست‌برد مغرضانه به ترکیب جمعیتی کشور" پیامدهای خطرناکی برای افغانستان و منطقه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبر صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه پیشین افغانستان با نشر پیامی نوشته است، جا به جایی طالبان پاکستانی از سوی طالبان افغانستانی منازعه این کشور را وارد مرحله تازه‌ای می‌کند.
در اعلامیه این حزب آمده: "موضع‌گیری اخیر وزیران امور خارجه‌ی سازمان پیمان امنیت جمعی مبنی بر جابجاسازی‌های اجباری و برنامه‌ریزی‌شده‌ در شمال و سایر مناطق کشور نشانه‌ای در راستای درک بهترِ ماهیت سیاست‌ها و تفکر گروه ط‌البان از سوی کشورهای همسایه و منطقه است".
این حزب افزوده است: "جمعیت اسلامی ضمن استقبال از موضع مذکور، یادآوری می‌نماید که این حزب بارها از خطرهای بالقوه و بالفعل ادامه‌ی حاکمیت غاصبانه‌ی ط‌البان برای صلح و امنیت منطقه‌ و جهان، هشدار داده و به منظور تحکیم یک نظام سیاسی مشروع و مردم‌سالار، پیوسته خواستار تجدیدنظرِ کشورها در قبال چگونگی تعامل با ‌این گروه شده‌است".
در پایان این حزب با هشدار نوشته است: "دست‌برد مغرضانه به ترکیب جمعیتی کشور بی‌تردید پیامد‌های خطرناکی هم برای افغانستان و هم برای منطقه خواهد داشت و منازعه‌ی افغانستان را وارد مرحله‌ی تازه‌ای خواهد ساخت".
یادآوری می کنیم، که پیش از این حزب جنش ملی به رهبری عبدالرشید دوستم انتقال مهاجران وزیرستانی به شمال افغانستان را "هجوم بیگانگان" خوانده و گفته نمی‌گذارد "گورستان شهدا، مکان‌های مقدس و ارزش‌های ملی" افغانستان "زیر پای تجاوزگران لگدمال" شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала