شورای مقاومت ملی: ما را در نشست‌های بین‌المللی دعوت کنید

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در نامه‌ای سرگشاده به آدرس سازمان ملل متحد، خواستار اشتراک در نشست‌های جهانی درباره ای این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی روز چهارشنبه، ۳۱ جوزا با نشر اعلامیه‌ای از توجه سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان درباره ای وضعیت روان در افغانستان استقبال و تاکید به برگزاری بیشتر چنین نشست‌ها کرده است.
در اعلامیه این شورا آمده است: "شورای مقاومت ملی با احترام کامل به کنوانسیون‌ها، فیصله‌ها و قطع‌نامه‌های سازمان ملل متحد که افغانستان به عضویت آن‌ها پیوسته است، درخواست می‌دارد که در نشست‌های بین‌المللی راجع به افغانستان به شورای مقاومت ملی به مثابه چتر واحد سیاسی متشکل از جریان‌های بزرگ شوراها و شخصیت‌های موثر سیاسی به‌عنوان طرف اصلی قضیه افغانستان فرصت حضور داده شود".
شورای مقاومت ملی همچنان از سازمان ملل خواسته است تا در زمینه اعاده حاکمیت قانون بازگشت مردم‌سالاری و تشکیل نظام سیاسی مورد نظر مردم با این شورا همکاری کند.
به باور این شورا، طالبان با بیش از ۲۲ گروه تروریستی منطقوی و جهانی ارتباط مستقیم دارند و از آن‌ها به هدف تهدید منطقه و جهان، میزبانی می‌کنند.
اعلامیه افزوده است: "جابه‌جایی نیروهای تروریستی تی‌تی‌پی در ولایات شمال و شمال‌شرق افغانستان به هدف تغییر دموگرافی تهدید ژئوپولیتیک آسیای‌ میانه اقدام بالقوه علیه امنیت منطقه و جهان است".
شورای مقاومت ملی هشدار داده است که انتظار تغییر از طالبان توقع بیجا است.
این شورا نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان، کشتار هدف‌مند قومی مذهبی و منطقوی، شکنجه و قتل نیروهای پیشین امنیتی را جنایت ضد‌بشری و اپارتاید جنسیتی از سوی طالبان می‌داند.
شورای مقاومت ملی افغانستان که از چندین جریان سیاسی مخالف طالبان در خارج از کشور تشکیل شده، در حالی خواستار اشتراک در نشست‌های بین‌المللی شده که تا کنون در هیچ نشست از آن‌ها دعوت نشده است.
یادآوری می کنیم، که امروز نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت افغانستان در نیویارک در حال برگزاری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала