شورای عالی مقاومت: انتقام جویی گروه طالبان سبب پناهندگی افغانستانی ها شده است

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
عضو شوید
شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان که در بیرون از افغانستان به سر می برند، به مناسبت روز جهانی پناهنده با نشر اعلامیه ای گفته است، که گروه طالبان سبب افزایش پناهندگان افغانستانی در جهان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، شورای عالی مقاومت ملی بران نجات افغانستان که در بیرون از افغانستان به سر می برند، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای نوشت، که با روی کار آمدن طالبان، "فقر، بیکاری و ناامنی" زمینه‌ساز مهاجرت شده است.
شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه خود افزوده است، که طالبان با "انتقام‌جویی،‌ نقض گسترده حقوق بشر و سرکوب فعالان مدنی" باعث مهاجرت مردم می‌شود.
از ۲۰ جون به عنوان روزجهانی پناهندگی در حالی در جهان بزرگداشت می‌شود که براساس آخرین گزارش سازمان پناهجویان ملل، که در ۱۴ جون منتشر شد، آمار آوارگان در جهان به ۱۱۰ میلیون رسیده که ده میلیون بیشتر از سال قبل است.
آژانس پناهندگان ملل امسال را با شعار "امید به دور از خانه" به این امید برگزار می‌کند که "از قدرت و شجاعت افرادی که به دلیل مناقشات یا آزار و اذیت مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند تجلیل کند."
یادآوری می کنیم، که افغانستان پس از سوریه و اوکراین، سومین کشوری است که بیشترین آمار پناهجویان و آوارگان را در جهان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала