- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

طی یک حمله در نوودونتسک نیروهای مسلح اوکراین بیش از نیمی از پرسونل خود را از دست دادند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Сдача в плен украинских военных и боевиков с "Азовстали" в Мариуполе
Сдача в плен украинских военных и боевиков с Азовстали в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2023
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین بیش از نیمی از پرسونل خود را در جریان حمله ای در نزدیکی نوودونتسک از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، قومندان اولگ چخوف، رئیس مرکز مطبوعاتی گروه نیروهای وستوک، گفت: واحدهای اوکراینی که سعی کردند در جهت یوژنودونتسک در نزدیکی قریۀ پرجمعیت نوودونتسکی پیشروی کنند، بیش از نیمی از پرسونل خود را از دست دادند.

این قومندان گفت: "در جهت یوژنودونتسک، قطعات گروه نیروهای وستوک با پشتیبانی توپخانه و نیروی هوایی، به دشمن که در تلاش برای انجام عملیات تهاجمی بود، هدف حمله توپخانه قرار دادند."

واحدهای پیاده نظام مکانیزه (Mechanized infantry) دو حمله دشمن را در نزدیکی نوودونتسک خنثی کردند. نیروهای مسلح اوکراین یک تانک و وسائط زرهی جنگی را از دست دادند.
علاوه بر این، دو حمله نیروهای اوکراینی در جهت ریونوپل دفع شد. یک تانک، خودروهای زرهی رزمی، خودروها و نیروی انسانی ملی گرایان منهدم شد.
در جهت زاپوروژیا، جنگنده‌های روسی تلاش دشمن برای انجام عملیات شناسایی را در منطقه شاریون خنثی کردند. آتش توپخانه هویتزر نیروی انسانی نیروهای مسلح اوکراین را نابود کرد.
چخوف خاطرنشان کرد: "در مناطق جنوب نوودانیلوفکا و جنوب مالایا توکماچکا، دشمن با استفاده از تاکتیک‌های ایجاد تهاجمی به صورت امواج، با نیروهایی تا یک گردان با پشتیبانی تجهیزات سنگین به تهاجم پرداخت. واحد های پیاده نظام مکانیزه با پشتیبانی توپخانه و قوای هوایی، تانک‌ها، وسائط جنگی پیاده نظام، تانک های زرهی جنگی، نیروی انسانی ملی‌گرایان اوکراینی را منهدم کردند.
علاوه بر این، نیروی هوایی ارتش روسیه بیش از ده ها مرکز نیروی انسانی دشمن را در مناطق مالایا توکماچکا و ماکاروفکا هدف قرار داد. در جریان نبرد ضد باتری، یک هویتزر در منطقه استپنوگورسک منهدم شد.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
پوتین: نیروهای مسلح اوکراین در ضد حمله ناکام شدند
حمله اوکراین در جهت های یوژنودونتسک، زاپوروژیا، آرتمیوسک در 4 جون آغاز شد، در حالی که حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپوروژیا از جبهه متمرکز بود.
کی‌یف کندک های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبرد وارد کرد. هدف حمله، به گفته فرمانده ارتش 58 نیروهای مسلح روسیه، سرلشکر ایوان پوپوف، شکستن دفاع روسیه و نیروهای اوکراینی برای رسیدن به دریای آزوف است. علاوه بر این، کی‌یف پیش از این بارها هدف را دسترسی تهاجمی به کریمه نامیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала