شی جین پینگ: آینده بشر به روابط چین و امریکا بستگی دارد

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель КНР Си Цзиньпин на встрече с президентом России Владимиром Путиным в Кремле
Председатель КНР Си Цзиньпин на встрече с президентом России Владимиром Путиным в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2023
عضو شوید
شی جین پینگ: آینده بشر به این بستگی دارد که آیا چین و ایالات متحده می توانند در کنار زندگی کنند یا خیر.
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، گفت: چین امیدوار است که مشکلات روابط بین پکن و واشنگتن حل شود.
تلویزیون مرکزی به نقل از چین شی جین پینگ گفت: چین امیدوار است که روابط چین و امریکا سالم و با ثبات باشد و معتقد است که دو قدرت بزرگ می توانند بر همه مشکلات فائق آمده و راه درست را برای کنار آمدن با یکدیگر بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری متقابل سودمند بیابند.
وزارت امور خارجه چین به نقل از رهبر چین گفت: آینده و سرنوشت بشر بستگی به این دارد که آیا ایالات متحده و چین بتوانند مسیر درستی برای همزیستی پیدا کنند یا خیر.
به گفته شی جین پینگ، سیاره زمین "به اندازه کافی بزرگ است که بتواند توسعه مربوطه و رفاه مشترک چین و ایالات متحده را در خود جای دهد."
رئیس جمهور چین تاکید کرد که مردم چین مانند مردم امریکا مستقل و اطمینان به نفس دارند و هر دو ملت حق زندگی بهتر را دارند. به گفته شی جین پینگ، منافع مشترک دو کشور باید بها داده شود و موفقیت هر یک از آنها یک فرصت است نه تهدیدی برای یکدیگر.
به نقل از تلویزیون مرکزی چین، شی جین پینگ گفت: رقابت قدرت‌های بزرگ با روند زمانه همخوانی ندارد و مطمئناً مشکلات داخلی ایالات متحده و چالش‌هایی که جهان با آن مواجه است را حل نخواهد کرد.
Госсекретарь США Энтони Блинкен на встрече с председателем КНР Си Цзиньпином в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2023
بلینکن: ایالات متحده از استقلال تایوان حمایت نمی کند
وزارت خارجه چین به نقل از رهبر چین گفت: چین به منافع ایالات متحده احترام می گذارد و به دنبال به چالش کشیدن یا جایگزینی ایالات متحده نیست.
شی جین پینگ تاکید کرد که ایالات متحده "باید به چین احترام بگذارد و به حقوق و منافع مشروع چین آسیب نرساند." رهبر چین افزود که هیچ یک از طرفین نباید تلاش کند طرف مقابل را به میل خود بازسازی کند، چه رسد به اینکه آن را از حق مشروع خود برای توسعه محروم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала