توضیحات مینسک در خصوص استقرار تسلیحات هسته‌ای در قلمرو بلاروس

© Sputnik / Sergey KazakПодготовка к запуску ракеты
Подготовка к запуску ракеты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2023
عضو شوید
مینسک اعلام نمود که استقرار تسلیحات هسته‌ای در قلمرو بلاروس، پاسخ جدی به فعالیت های غرب است.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور تومار معاون ستردرستیز قوای مسلح بلاروس اعلام کرد که استقرار تسلیحات تکتیکی هستوی در بلاروس، پاسخ به گام ها و فعالیت امریکا و متحدین اروپایی اش می باشد.
قبلاً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که مسکو . مینسک به توافق رسیدند که آنها بدون نقض تعهدات بین المللی، سلاح های هسته ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر خواهند کرد. پوتین توضیح داد که روسیه تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل نمیدهد، بلکه همان کاری را انجام می‌دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده اند.
Пуск противокорабельной ракеты БРК Бал в рамках учений Запад-2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
انتقال تسلیحات هستوی در بلاروس آغاز شد
پوتین روز جمعه گفت که طبق برنامه‌های بلاروس و روسیه، اولین بارهای هسته‌ای به خاک بلاروس تحویل داده شد و این طرح‌ها تا پایان سال به طور کامل اجرا می‌شوند.
"آمریکایی ها و پولندی ها اولین کسانی بودند که گفتند روس ها از سلاح های هسته ای تاکتیکی در یک عملیات نظامی ویژه استفاده خواهند کرد. اگرچه قوای حرفه ای اهداف و پیش نیازهای استفاده از آن را نمی دید. اما امریکایی ها در زمینه اطلاعات پیروز شدند. این موضوع - و شروع به تغییر بمب های هسته ای خود کردند که در پنج ایالت اروپا قرار دارند. آنها اقدامات خود را زیر این صفحه پنهان کردند تا در اروپا ناآرامی ایجاد نشود. بنابراین گام های ما از قبل منسجم و در راستای اقدامات آنها است.
Постпред Беларуси при ООН Валентин Рыбаков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
نماینده بلاروس در سازمان ملل از امریکا خواست تا سلاح های هسته ای خود را از اروپا و ترکیه خارج کند
تومار جانشین ستردرستیز قوای مسلح بلاروس در روی آنتن شبکه STV خواستار بازگشت به رویدادهای 2022 شد و توجه را به این واقعیت جلب کرد که در آن زمان بلاروس و روسیه اولین کسانی نبودند که در مورد سلاح های هسته ای تاکتیکی صحبت کردند، بلکه ایالات متحده و پولند بودند.
ویکتور تومار همچنین در روی آنتن شبکه تلویزیونی گفت، از آنجایی که بلاروس قرار نیست به کسی حمله کند، تسلیحات و ساختار قوای مسلح موجود در این جمهوری اقدامات بازدارندگی استراتژیک را فراهم می کند. او گفت: "ما فعلاً برای هر چیزی آماده ایم. ما موازنه قوا را حفظ می کنیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала