نشست بی سر و صدای وزیران خارجه امریکا و چین

© AP Photo / Andy WongФлаги США и Китая
Флаги США и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2023
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا: بلینکن و همتای چینی او مذاکرات صریح، سازنده و عینی را در پیکن برگزار نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا طی بیانیه که در نتیجه مذاکرات روز یکشنبه آنتونی بلینکن رئیس سازمان سیاست خارجی امریکا با سین گانوم وزیر خارجه جمهوری خلق چین منتشر نمود، اعلام کرد: "آنتونی بلینکن وزیر خارجه امروز مذاکرات سازنده، صریح و عینی را با سین گانوم وزیر خارجه جمهوری خلق چین انجام دادند".
به گفته این وزارت، بلینکن در این دیدار به همتای چینی خود اعلام کرده است که ایالات متحده به دفاع از منافع و ارزش های خود ادامه داده و از وی برای سفر به واشنگتن برای ادامه مذاکرات دعوت به عمل آورد.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2023
وزیران خارجه چین و امریکا در پکن دیدار کردند + ویدیو
در این بیانیه آمده است: "وزیر خارجه اینکه ایالات متحده همواره بر منافع و ارزشهای ملت امریکا با کار با متحدین و شرکا روی تقویت دیدگاه جهانی ما، پایدار خواهند بود را بیان کرد".
وزیر خارجه چین اما اعلام کرد: "روابط بین جمهوری خلق چین و ایالات متحده امریکا در پائین ترین نقطه از ابتدای روابط دیپلماتیک قرار دارند و این آنها پاسخگوی منافع دو کشور نمی باشند".
تلویزیون مرکزی چین اظهارات گان را اینگونه نقل می کند: "فعلاً روابط چین و امریکا در پائین ترین نقطه از لحظه برقراری روابط دیپلماتیک می باشند، این امر پاسخگوی منافع ریشه ملت های دو کشور نبوده و پاسخگوی امیدهای جامعه جهانی نیست".
وزیر خارجه چین تاکید کرد که پیکن به ساخت روابط پایدار، قابل پیش بینی و سازنده با ایالات متحده امریکا پایدار می باشد. وی همچنین در دیدار با همتای امریکایی خود آمادگی خود را برای سفر واشنگتن در زمان مناسب برای طرفین، ابراز نمود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала