باتور دوستم در دیدار با مقام سازمان ملل: ما نگران جا به جایی جنگجویان طالبان پاکستانی در شمال هستیم

© iStock.com / travelviewФлаг Организации Объединенных Наций в Риме, Италия
Флаг Организации Объединенных Наций в Риме, Италия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2023
عضو شوید
نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان از غصب زمین های ازبیک ها و ترکمن ها از سوی جنگجویان گروه طالبان و جا به جایی طالبان پاکستانی در دیدار با هماهنگ کننده سازمان ملل نگرانی اش را ابراز کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، باتور دوستم رئیس شورای مرکزی حزب جنبش ملی در دیدار با فریدون سینیرلی‌اوغلو هماهنگ‌کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، از غصب زمین‌های ازبیک‌ها و ترکمن‌ها از سوی جنگجویان گروه طالبان و جابه‌جایی طالبان پاکستانی در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرد.
باتور دوستم در این دیدار به فریدون سینیرلی‌اوغلو گفته که اسکان "اعضای تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های افراطی در شمال افغانستان" علاوه بر مردم، کشورهای منطقه را نیز نگران ساخته و آن‌ها را از تعامل با طالبان دل‌سرد کرده است.
باتور دوستم، فرزند مارشال عبدالرشید دوستم است. او در حکومت پیشین نماینده پارلمان و همچنین عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت با طالبان بود.
منابع نزدیک به آقای باتور دوستم گفتند، که او در دیدار با مقام سازمان ملل با یاد‌آوری از کاستی‌های حکومت طالبان و سیاست‌های سختگیرانه و تک‌محور این گروه از سازمان ملل متحد خواسته است تا فشارها بر طالبان را افزایش دهد.
رمضان دوستم گفت، که آقای سینیرلی اوغلو در این دیدار گفته که در حال بررسی و جمع‌آوری گزارش از افغانستان است و معلومات باتور دوستم را نیز درج این گزارش خواهد کرد.
فریدون سینیرلی‌اوغلو حدود دو ماه پیش از سوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، به عنوان هماهنگ‌کننده ویژه ماموریت مستقل ارزیابی برای افغانستان تعیین شد. آقای سینیرلی‌اوغلو قرار است پیشنهاداتی را جهت تعیین یک رویکرد یکپارچه برای رسیدگی به چالش‌های فعلی افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала