مظنون سوء قصد به مکرون بازداشت شد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эмманюэль Макрон покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали
Президент Франции Эмманюэль Макрон покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2023
عضو شوید
پولیس فرانسه یکی از مخالفان مکرون را که به داخل هلیکوپتر او بمب دودی پرتاب کرده بود، به اتهام تلاش برای ترور او بازداشت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پاریسین روز شنبه گزارش داد که مجریان قانون فرانسه یک فعال تندرو مظنون به سوءقصد به ترور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را بازداشت کردند.
این روزنامه در گزارش خود آورد که این فعال چپ افراطی تحت بازجویی پولیس فرانسه قرار گرفته است و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. این فرد متهم است که در 27 اپریل در جریان مراسمی که به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالگرد لغو برده داری در فرانسه برگزار شده بود، قصد داشت مکرون را ترور کند.
قابل ذکر است که خبر حضور ماکرون از چند روز پیش در رسانه‌های فرانسه منتشر شد و متعاقب آن مخالفان سیاست‌های ماکرون به ویژه اصلاحات بازنشستگی گرد هم آمدند. تظاهرکنندگان فرانسه سعی در عبور از حلقه امنیتی داشتند که با گاز اشک آور پولیس مواجه شدند.
Президент Франции Эммануэль Макрон и генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг на саммите НАТО в Брюсселе,  июнь 2021 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2023
هراس فرانسه از واکنش ناتو بعد از شکست ضد حمله قوای مسلح اوکراین
در پایان این مراسم، یک فعال 20 ساله جناح چپ در حین خروج ماکرون، یک بمب دودی به سمت بالگرد وی پرتاپ کرد. این فرد بعدها از سوی پولیس فرانسه شناسایی و در منزل خود بازداشت شد.
این فرد تلاش برای انهدام هلیکوپتر دولتی، اقدام به ترور نیروهای امنیتی که در داخل آن بودند و تلاش برای ترور رئیس جمهور متهم شد.
فرد بازداشت شده اقدام خود را انکار نکرد و اظهار داشت که می‌خواست از این طریق به ماکرون بفهماند که ساکنان این کشور با سیاست او موافق نیستند. این روزنامه می نویسد: دادستانی بر حفظ مجرم در ادامه مراحل قضایی اصرار دارد، این مرد نیز ملزم به انجام معاینات داکتر روانی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала