آینده درخشان برای موضوع زبان فارسی در دانشگاه های روسیه وجود دارد

الکسی ماسلوف رئیس انستیتوت آسیا و افریقا دانشگاه دولتی مسکو منتسب به لومونوسوف
الکسی ماسلوف رئیس انستیتوت آسیا و افریقا دانشگاه دولتی مسکو منتسب به لومونوسوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2023
عضو شوید
الکسی ماسلوف از افزایش علاقه به موضوع ایران و مطالعه زبان فارسی در سال‌های اخیر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی ماسلوف رئیس انیستیتوت آسیایی افریقای دانشگاه دولتی مسکو در حاشیه SPIEF مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، درباره افزایش علاقه به موضوع ایران و مطالعه زبان فارسی در سال‌های اخیرسخن گفت.
قطعاً علاقه به ایران و زبان فارسی در سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. مهمتر از همه، ماهیت علاقه نیز تغییر کرده است. البته قبلاً علاقه ای به تاریخ ایران یا مثلاً به ادبیات فارسی وجود داشت که به قوت خود باقی است، اما امروزه علاقه به تجارت با ایران، در دوره های کارآموزی افزایش یافته است.
وی به عنوان مثال گفت: ما هر سال کنگره‌های ویژه‌ای به نام "از مسکو تا تهران" برای دانشجویان روس و ایرانی برگزار می‌کنیم. خیلی ها می خواهند با ایران کار کنند یا در ایران کار کنند. بنابراین، فکر می‌کنم موضوع ایران در بین دانشگاه‌های روسیه آینده بزرگی دارد."
ماسلوف همچنین گفت که در سال جاری ISAAتعداد ظرفیت دولتی را افزایش می دهد؛ به ویژه گروه های آموزش فارسی، دری و پشتو گسترش می یابد.
В конгрессно-выставочном центре Экспофорум - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
علاقمندی روسیه به بازسازی افغانستان
امسال ما تعداد دانشجویان با بودجه را به طور کلی در جهت ایران به طور خاص افزایش خواهیم داد. ما آمادگی داریم که گروه ها را به 12 و 15 نفر افزایش دهیم، عمدتاً به زبان های فارسی و دری پشتو، زیرا به طور کلی تقاضای زیادی برای این امر می بینیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала