پوتین علیرغم تهدید های غرب عازم افریقای جنوبی می شود

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин и министр обороны Сергей Шойгу на борту президентского самолета во время полета в Сирию
Президент России Владимир Путин и министр обороны Сергей Шойгу на борту президентского самолета во время полета в Сирию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
عضو شوید
ریابکوف: روسیه به افریقای جنوبی در مورد مصونیت قانونی پوتین در طول نشست بریکس امیدوار است.
به گزارش اسپوتنیک، مسکو امیدوار است که جمهوری افریقای جنوبی (SAR) در طول شرکت در نشست بریکس که قرار است از 22 تا 24 آگوست برگزار شود، برای ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه مصونیت قضایی ایجاد کند. به گزارش تاس، این را سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد.
Президент РФ В. Путин принял участие в VII Восточном экономическом форуме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2022
پوتین: روسیه برای تقویت ثبات در خاورمیانه و افریقا به کارش ادامه خواهد داد
این دیپلمات با اشاره به اینکه "مسکو قبلاً از مصونیت قضایی مطلق برخوردار است، گفت: "ما از این واقعیت پیش می‌رویم که طرف افریقای جنوبی، به‌عنوان کشور میزبان اجلاس بریکس، مطمئناً با این درک هدایت خواهد شد که مقامات عالی از مصونیت قضایی مطلق در برابر چنین پیگردهایی برخوردار هستند. سیگنال های خود را ارسال کرد" پرتوریا در مورد این موضوع.
ریابکوف همچنین خاطرنشان کرد که مسکو حکم محکمه جنایی بین المللی (ICC) برای "دستگیری" پوتین را "از نظر قانونی بی اعتبار، تحریک آمیز و قاطعانه غیرقابل قبول" می داند.
پیش از این، افریقای جنوبی به دلیل حکم محکمه بین‌المللی جنایی، از دعوت پوتین به نشست سران خودداری کرد. در 17 مارچ، محکمه جنایی بین‌المللی حکم "دستگیری" پوتین و کمیسر حقوق کودکان ریاست جمهوری روسیه، ماریا لووا-بلوا، را به اتهام "اخراج غیرقانونی" کودکان اوکراینی صادر کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهار نظر در مورد این تصمیم خاطرنشان کرد که مسکو صلاحیت محکمه جنایی بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала