قصد کشور های بریکس برای آزمایشی در مورد تسویه ارزهای ملی

© Sputnik / Photo host agency Ria Novosti/Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Участники в конгрессно-выставочном центре "Экспофорум" на ПМЭФ-2023
Участники в конгрессно-выставочном центре Экспофорум на ПМЭФ-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
عضو شوید
کشورهای بریکس (BRICS) قصد دارند در چارچوب بریکس پی (BRICS Pay) آزمایشی را در مورد تسویه ارزهای ملی انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش اسپوتنیک، والری بلیاکوف، رئیس بخش روسی کارگروه خدمات مالی مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (RSFU) گفت که کشورهای عضو BRICS و شورای تجارتی بریکس در حال برنامه ریزی برای انجام آزمایشی در مورد تسویه حساب بین کشورهای عضو سازمان با استفاده از ارزهای ملی در چارچوب سیستم پرداخت BRICS Pay هستند.
پیش از این، کشورهای BRICS شروع به ایجاد یک سیستم پرداخت واحد BRICS Pay به عنوان بخشی از توسعه یک پلت فارم مشترک برای پرداخت های کوچک فروشی و نقل و انتقالات در کشورهای عضو کردند. بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند.
"در سال آینده، یک گروه علمی و عملی ابتکاری که اعضای آن اعضای RSFU هستند، قصد دارند یک سری آزمایشات را در زمینه پرداخت به ارزهای ملی کشورهای بریکس در چارچوب پروژه BRICS Pay به شکل واقعی انجام دهند.
بلیاکوف در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت: تحویل کالاها و بررسی چندین مفهوم برای ایجاد یک واحد پولی بریکس برای تسویه حساب های فرامرزی تحت قراردادهای تامین صورت خواهد گرفت.
В конгрессно-выставочном центре Экспофорум - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
علاقمندی روسیه به بازسازی افغانستان
به گفته وی، ایجاد سیستم پرداخت بریکس با هدف بهبود زیرساخت‌های مالی، ساده‌سازی شکل‌های پرداخت و کاهش وابستگی کشورهای عضو بریکس به موسسات مالی جهانی است که از جمله، کشورهای عضو انجمن را از رقابت غیراقتصادی محافظت می کند.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) در تاریخ 14 تا 17 جون برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала