سرباز استرالیایی متهم به کشتار در افغانستان: به کارهای خود در افغانستان می بالم

نظامیان استرالیا در افغانستان
نظامیان استرالیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
عضو شوید
سرباز استرالیایی متهم به کشتار در افغانستان گفته است، که من هیچ اشتباهی انجام نداده ام، بنابراین عذرخواهی نخواهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، بن رابرتز اسمیت، سرباز استرالیایی‌ای که در دادگاه مدنی این کشور به شراکت در قتل چهار شهروند غیرنظامی هنگام مأموریت‌اش در افغانستان محکوم شد، حکم صادرشده را "نادرست" خوانده و گفته از اقدامات خود عذرخواهی نخواهد کرد.
او که در طول سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در افغانستان حضور داشته و دارای "صلیب ویکتوریا" و دیگر افتخارات مهم نظامی است، در اولین اظهار نظر عمومی خود پس از صدور حکم دادگاه، گفت، که به اقدامات خود در افغانستان افتخار می‌کند.
یک دادرس دادگاه فدرال استرالیا در اول ماه جون، شکایت رابرتز اسمیت علیه سه روزنامه که وی را به کشتن افغانستانی‌های غیرمسلح متهم کرده بودند، رد کرد. قاضی هنگام صدور حکم گفت که روزنامه‌ها در گزارش خود حقیقت قابل توجهی را ثابت کرده‌اند.
Австралийские солдаты в Афганистане  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
استرالیا جنایت های جنگی نظامیانش در افغانستان را بررسی می کند
اسمیت در گفت‌وگو با یک شبکه‌ی تلویزیونی در اواخر روز چهارشنبه (۲۴ جوزا) گفت: "این نتیجه مرا پریشان و غمگین کرده، این نتیجه وحشتناک و نادرست است".
وی افزوده است: "ما هیچ اشتباهی مرتکب نشده‌ایم، بنابراین عذرخواهی نخواهیم کرد".
رابرتز اسمیت در پاسخ به این پرسش که آیا به اقدامات خود در افغانستان افتخار می‌کند، پاسخ داد: "البته که افتخار می‌کنم".
گزارش روزنامه‌های استرالیایی نشان می‌دهد، که اسمیت در افغانستان از مرزهای درگیری نظامی قابل قبول فراتر رفته است و "رفتار وحشیانه با غیرنظامیان بی‌دفاع افغانستانی" داشته است.
در این گزارش‌ها به نقل از سربازان دیگری که در افغانستان حضور داشته‌اند، آمده است که رابرتز اسمیت یک نوجوان غیرمسلح افغانستانی را به ضرب گلوله کشته است و همچنین مردی را دست بسته، از صخره پرت کرده و به نیروهایش دستور داده که او را با شلیک گلوله بکشند.
رابرتز اسمیت از روزنامه‌هایی که این چنین گزارش‌ها را نشر کرده بودند، شکایت کرده بود.
یادآوری می کنیم، که در زمان جمهوریت نیروهای بیش از چهل کشور در افغانستان حضور داشتند و ولایت هلمند یکی از ولایت های بود که گروه طالبان در آن حضور گسترده داشت و درگیری های خونین در این ولایت در جریان بیست سال حضور نیروهای خارجی رخ داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала