جبهه آزادی: جا به جایی طالبان پاکستان در شمال افغانستان نفاق افگنانه است

© Freedom Frontاعلام موجودیت چریک های جبهه آزادی در فاریاب
اعلام موجودیت چریک های جبهه آزادی در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
عضو شوید
جبهه آزادی افغانستان جابه‌جایی طالبان پاکستانی در شمال افغانستان را "نیرنگ بزرگ و اقدام خطرناکی" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی افغانستان با نشر اعلامیه ای، گزارش‌ها درباره ای جا به جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی به شمال این کشور را "نیرنگ بزرگ" و "اقدام خطرناک" از سوی گروه طالبان دانسته است.
در اعلامیه‌ی این جبهه که امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ جوزا) منتشر شده، آمده است، که این اقدام "زمینه‌های هم‌پذیری و زیست مسالمت‌آمیز اقوام باهم‌برادر و برابر افغانستان را نابود می‌کند".
"جبهه آزادی" در اعلامیه‌ی خود گفته است: "ما به این باوریم که تغییر بافتار جمعیتی شمال کشور، تخم نفاق، تندروی و تروریسم را برای ابد در سرزمین ما می‌کارد."
این جبهه‌ی مخالف طالبان هشدار داده است که "پی‌آمدهای این اقدامات نه تنها برای افغانستان و منطقه، که برای صلح و امنیت جهانی، خطرناک و فاجعه‌بار خواهد بود".
"جبهه آزادی" مدعی است که طالبان در کنار حفظ ارتباط با القاعده و داعش، زمینه جابه‌جایی گروه‌های چون حرکت اسلامی اوزبیکستان، حرکت اسلامی ترکستان شرقی و جماعت انصارالله تاجیکستان را در مناطق شمال کشور فراهم کرده و "عملا فاز تازه‌ی میزبانی از گروه‌های هم‌سنخ و هم‌فکر شان در افغانستان را کلید زده‌اند".
بحث انتقال اعضای طالبان پاکستانی به مناطق شمال کشور بعد از مصاحبه‌ی رانا ثناءالله، وزیر داخله‌ی پاکستان با صدای امریکا مورد توجه قرار گرفت.
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز، با تأیید این موضوع گفت: "مهاجرانی که در نزدیکی خط دیورند بودند، نه همه، تنها یک تعداد از آنان که باعث نگرانی شده بودند به بعضی از ولایت‌های دیگر مرکزی، جنوب و شاید شمال کشور تقسیم و پراکنده شوند که قابل کنترل باشند."
پیش از این "جبهه مقاومت" به رهبری احمد مسعود و "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان" نیز در این رابطه واکنش نشان داده بودند و هدف آن را تغییر ساختار جمعیتی شمال کشور دانسته بودند.
"شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان" در اعلامیه‌ی خود گفته بود که این اقدام طالبان کشور را با "خطرات عمیق بحران داخلی و خارجی تا سرحد تمایل به تجزیه" و "بسترسازی به فعالیت‌های مصون تروریستی" مواجه می‌کند.
این جبهه همچنان از سازمان ملل خواستار واکنش در برابر کارکردهای وحشیانه ای گروه طالبان شده است.
"جبهه آزادی" گزارش سازمان عفو بین‌الملل در مورد رفتار طالبان در ولایت پنجشیر را مستندسازی "بخش‌های از عمل‌کرد خشن و وحشیانه‌ی طالبان در برابر مردم ملکی، نقض گسترده‌ی قوانین جنگ و سرکوب بی‌رحمانه‌ی مخالفان" دانسته است.
این جبهه ابراز امیدواری کرده که سازمان عفو بین‌الملل گزارش‌های مشابه را از دیگر بخش‌ها و مناطق کشور که در دو سال گذشته هدف برخوردهای "وحشیانه و غیرانسانی، سرکوب، شکنجه، کشتار، زندان و کوچ اجباری از سوی طالبان قرار داشته‌اند" نیز تهیه کند.
در اعلامیه‌ی این جبهه از گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان نیز استقبال شده است و این گزارش به مثابه‌ی "اذعان جامعه‌ی بین‌المللی به واقعیت‌های تلخ افغانستان زیر سلطه‌ی گروه تروریستی طالبان و حقانیت مبارزه‌ی آزادی‌‌بخش میهنی برای نجات و آزادی کشور" تلقی شده است.
سازمان عفو بین‌الملل با نشر گزارشی گفته بود که طالبان با "مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان" و "اعدام‌های فراقضایی" در پنجشیر، مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.
"جبهه آزادی" در این اعلامیه از گزارش‌ها در مورد کاهش کشت مواد مخدر در زیر کنترل طالبان و دعوت اعضای این گروه به نشست اسلو ابراز نگرانی کرده و آن را در راستای "عادی‌سازی و ترسیم چهره‌ی قابل تحمل" از طالبان دانسته است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان با توافق با پاکستان می خواهند جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی را در ولایت های شمال افغانستان جا به جا کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала