انشعاب در کنگره امریکا درباره ای کمک به اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Джо Байден выступает с ежегодным посланием о состоянии дел в стране и внешней политике США в Вашингтоне
Президент США Джо Байден выступает с ежегодным посланием о состоянии дел в стране и внешней политике США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
عضو شوید
رسانه ای امریکایی از انشعاب در کنگره این کشور بر سر کمک به اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، برپایه گزارش روزنامه امریکایی نیویورک تایمز، اجماع جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره امریکا درباره ای تخصیص کمک به اوکراین در بحبوحه نیاز به کاهش هزینه ها در سایر زمینه ها به دلیل حجم بدهی عمومی در آستانه انشعاب است.
در این مقاله آمده است: "اجماع قوی و طولانی مدت دو حزب در کنگره برای ارائه مبالغ هنگفت برای کمک به تلاش های جنگی اوکراین در حال شکست است".
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
بسته ای کمک نظامی جدید 325 میلیون دالری امریکا به اوکراین
خاطرنشان می شود، که نمایندگان جناح راست حزب جمهوری خواه در حال تشدید تلاش های خود برای محدود کردن یا حتی بسته کردن برنامه های ارائه کمک نظامی به اوکراین هستند. و مواضع آنها در برابر کاهش بودجه برای برنامه های آموزش، مسکن و غذا تقویت می شود، در حالی که بودجه نظامی، برعکس، در حال افزایش است.
نویسنده این روزنامه تاکید می کند: "این انشعاب با توافق سقف بدهی تشدید شد که جمهوریخواهان راست افراطی را خشمگین کرد".
شماری از نمایندگان کنگره در حال حاضر ابراز اطمینان کرده اند، که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین بسته خواهد شد.
اندی بیگز جمهوری خواه آریزونا به این روزنامه گفت: "شماری از نمایندگان کنگره در حال حاضر ابراز اطمینان کرده اند که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین بسته خواهد شد. "می دانم که این اتفاق خواهد افتاد، تنها نمی دانم چه زمانی اتفاق می افتد".
این نشریه مدعی شده است، که شماری از نمایندگان حزب دمکرات نیز با کاهش هزینه ها در برنامه های داخلی موافق نیستند: "در عین حال، نه تنها جمهوری خواهان با گسترش کمک های نظامی مخالفند. هر اقدامی برای افزایش هزینه های نظامی می تواند با مقاومت لیبرال دموکرات ها نیز مواجه شود".
با این حال، همانطور که این روزنامه یادآوری می کند، شماری از نمایندگان کنگره پیش از این، نسبت به گسترش کمک های نظامی به اوکراین ابراز تردید کرده بودند، اما در جریان رای گیری همچنان بسته کمک دیگری به کیف را پذیرفتند. این روزنامه رد نمی کند، که هنگام بررسی کمک های جدید، "هر دو مجلس کنگره از حمایت کافی برای تصویب لایحه ای در مورد هزینه های اضطراری برای اوکراین برخوردار شوند".
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала