جنبش زنان مقتدر افغانستان: دعوت گروه طالبان به نشست اسلو تروریست‌پروری است

© https://twitter.comزنان افغانستان
زنان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2023
عضو شوید
جنبش زنان مقتدر افغانستان یک روز پس از نشست اسلو با حضور نمایندگان گروه طالبان، این اقدام ناوری را "تروریست‌پروری" خوانده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، جنبش زنان مقتدر افغانستان، روز چهارشنبه، ۲۴ جوزا، در اعلامیه‌ای رژیم طالبان را "تک‌قومی، مستبد و تروریستی" خوانده و گفته که در چنین وضعیتی به‌جای دعوت نمایندگان مردمان زیر ستم، از طالبان که مرتکب جنایت در برابر بشریت شده‌اند، دعوت شده است.
در اعلامیه جنبش زنان مقتدر افغانستان آمده است: "دعوت نماینده‌گان طالبان در این نشست در تضاد با منشور سازمان ملل متحد، میثاق‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌های حقوق بشری است که ناروی نیز آن‌ها را به امضا رسانده است. هرنوع دعوت، تعامل و معامله با تروریست‌های شناخته شده بین‌المللی (طالبان) به معنای رسمیت بخشیدن به جنایت جنگی، آپارتاید جنسیتی و جنایت در برابر بشریت است".
این جنبش اعتراضی، وضعیت بد بشری در افغانستان را ناشی از موجودیت طالبان دانسته و خاطرنشان کرده است که هرنوع کمک زیر نام رسیده‌گی به بحران بشری به طالبان، سبب تقویت و طولانی شدن "حاکمیت تروریستان" در افغانستان خواهد شد.
جنبش زنان مقتدر از ناروی و همه اشتراک کننده‌گان نشست اسلو خواسته است که از هر ابزار برای فشار بر طالبان، کار بگیرند.
همچنان منع سفر مقام‌های طالبان به بیرون از افغانستان، شناختن ممنوعیت‌های گسترده این گروه بر زنان به‌عنوان جنایت بشری، دعوت اشخاص دموکراسی‌خواه افغان در نشست‌های بیرونی و کشاندن طالبان به میز محاکمه از دیگر خواسته‌های این جنبش است.
از روز گذشته به این‌سو نشستی در اسلو‌ در حال برگزاری است که گفته می‌شود نمایندگانی از طالبان در آن حضور دارند.
طالبان به‌گونه رسمی حضور در نشست دوروزه فورم اسلو برای آزادی را تایید نکرده‌اند.
تا کنون جزییات این نشست در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала