پنتاگون میزان کمک های نظامی به اوکراین در دوره کار بایدن را اعلام کرد

© AP Photo / Patrick SemanskyВид на Пентагон
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده گفت: حجم کمک به کیف در جریان کار رئیس جمهور کنونی از 40.7 میلیارد دالر فراتر رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد: حجم کمک‌های نظامی امریکا به اوکراین در زمان جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده از 40.7 میلیارد دالر و از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه از 40 میلیارد ددالر گذشته است.
پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: "در مجموع، ایالات متحده بیش از 40.7 میلیارد دالر برای کمک امنیتی به اوکراین از ابتدای دولت بایدن، از آن میان بیش از 40 میلیارد دالر از 24 فیبروری 2022، هزینه کرده است".
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
بسته ای کمک نظامی جدید 325 میلیون دالری امریکا به اوکراین
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف همچنین گفت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала