شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
عضو شوید
شواری عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان از گزارش کمیته ای شورای امنیت سازمان‌ملل استقبال کرده و آن را درخور تامل دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، شورای عالی مقاومت ملی با نشر اعلامیه ای از گزارش کمیته ای شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرده نوشته است: "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از محتوای گزارش تیم تحلیل و ارزیابی کمیته تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل استقبال می نماید و آن را گام در خور تامل در راستای برملا سازی استبداد خشن طالبان، انحصارگرایی مطلق، خودکامگی و اپارتاید قومی در کشور تلقی می نماید".
شورای عالی مقاومت ملی افغانستان از شورای امینت سازمان ملل خواسته است که بر طالبان فشار بیشتری وارد کند و منابع مالی این گروه را بخشکاند تا مردم افغانستان بر سرنوشت سیاسی‌ خود حاکم شوند.
شورا همچنین در بیانیه‌ خود از نشست اسلو، که امروز و فردا در ناروی برگزار می‌شود، هم خواسته که به جای "قباحت‌زادیی" و راه تفاهم با یک گروه غیرمشروع با احزاب و جریان‌های سیاسی تعامل شود.
یادآوری می کنیم، که شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان عمدتا متشکل از رهبران گروه‌های جهادی و مقام‌های دولت پیشین افغانستان است که در ترکیه تشکیل شده است.
این رهبران پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، به بیرون از این کشور گریختند و بیشتر آنها در ترکیه زندگی می کنند و با گذشت نزدیک به دوسال از چیرگی گروه طالبان این شورا هیچگونه درگیری مسلحانه ای را با گروه طالبان به راه نه انداخته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала