تیرباران سه متهم از سوی گروه طالبان در هرات

© https://twitter.comطالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید
طالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان در هرات سه مرد متهم به تجاوز جنسی و قتل یک زن باردار را تیرباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منبعی در ولسوالی زاول هرات می‌گوید، که طالبان سه مردی را که متهم به تجاوز جنسی بر یک زن باردار و همچنین قتل این زن و کودکانش بودند، تیرباران کرده‌اند.
منبع که خودش شاهد تیرباران این سه مرد بوده است، می‌گوید: این مردان متهم بودند، که روز شنبه (۲۰ جوزا) در منطقه‌ی "فرقه‌" در پهلوی میدان هوایی سبزوار/شیندند ابتدا به یک زن باردار تجاوز کرده و سپس او را همراه با یک پسر هشت‌ساله‌اش به قتل رسانده‌اند. به‌گفته‌ی منبع، این زن دو کودک دیگر هم در بطن خود داشته است.
طالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
کشتن نظامی پیشین به گونه ای ناگوار از سوی جنگجویان گروه طالبان در هرات
به‌گفته‌ی منبع، طالبان این سه مرد را شنبه‌شب بازداشت کرده بودند و صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۳ جوزا) در ملاءعام در مقابل ساختمان ولسوالی زاول تیرباران کرده‌اند.
منبع مدعی است که طالبان این کار را به درخواست مردم انجام داده‌اند. به‌گفته‌ی منبع، باشندگان محل نیز به طرف مردان متهم سنگ پرتاب کرده‌اند.
مسئولان محلی طالبان در هرات تا اکنون درباره‌ی این تجاوز جنسی و قتل و همچنین تیرباران متهمان این جرم اظهار نظر نکرده‌اند.
در جریان کم‌تر از ۲۴ ساعت گذشته این سومین مورد از قتل و تجاوز جنسی در هرات است.
شام دیروز منابع محلی در شهر هرات خبر دادند که یک زن باردار توسط پسراندرش در این شهر به ضرب چاقو به قتل رسیده است.
در یک رویداد دیگر، منابع در هرات مدعی‌ اند که دو دختر دانش‌آموز در مرکز این ولایت مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.
بر پایه ای ادعای این منابع، این دو دختر ۱۱ و ۱۳ سال سن دارند و آنان صبح دیروز هنگامی که به مکتب می‌رفتند، از منطقه‌ی "پایین‌آب" شهر هرات ربوده شده‌اند.
یک منبع صحی به نقل از اعضای خانواده‌های این دختران می‌گوید، که آنان شام روز گذشته از منطقه‌ی "پشتون‌پل" شهر هرات پیدا و به درمانگاه حوزوی این ولایت منتقل شده‌اند.
به نقل از منبع، اعضای خانواده‌های این دختران ادعا دارند که آنان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. روشن نیست که این دو دختر با یک‌دیگر نسبتی دارند یا خیر.
منبع اضافه کرد که این دو دختر برای ساعاتی در درمانگاه بستری بودند و شب گذشته رخصت شده‌اند.
این منبع می‌افزاید، که در حال حاضر وضعیت این دو کودک "نسبتا خوب" به نظر می‌رسد و قرار است معاینات بیشتر بر روی آنان در زایشگاه هرات انجام شود.
گروه طالبان تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала