سفیر روسیه: حل مشکلات عاجل جهانی بدون روسیه غیرممکن است

© AFP 2023 / Kirill KudryavtsevМужчина с российским национальным флагом у Кремля в центре Москвы
Мужчина с российским национальным флагом у Кремля в центре Москвы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2023
عضو شوید
سرگئی کاپیرکین، سفیر روسیه در ایروان روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز روسیه گفت: فدراسیون روسیه یک بازیگر کلیدی در عرصه بین المللی است و حل مشکلات عاجل جهانی بدون آن غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک. وی گفت: "روسیه کشوری است با بیش از هزار سال تجربه کشورداری مستقل، ثروت طبیعی و معنوی منحصر به فرد را دارد. "دولت ما بسیاری از مردمان، حافظان یک فرهنگ منحصر به فرد و اصیل، پیروان مذاهب مختلف مذهبی را متحد کرده است. برای زندگی در هماهنگی، احترام متقابل به دیدگاه ها و سنت های یکدیگر، با دقت از خانه مشترک خود و زیارتگاه های آن محافظت کنید، صادقانه کار کنید - این تضمین سعادت میهن ما است".
به گفته سفیر روسیه، به همین دلیل است که روس ها امروز در کشوری آزاد و قدرتمند زندگی می کنند. "فدراسیون روسیه یکی از بازیگران کلیدی در عرصه بین المللی است که بدون آن حل مشکلات عاجل جهانی، مقابله با چالش ها و تهدیدهای جدید امنیت بین المللی غیرممکن است. کشور ما به عنوان یک کشور مستقل و آزاد قصد دارد به دنبال آن باشد. یک سیاست متوازن و چند بردار با آگاهی از مسئولیت ویژه خود برای حفظ ثبات و امنیت در سطوح جهانی و منطقه ای.
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
گفتگوی وزرای دفاع روسیه و ارمنستان درباره وضعیت در قره‌باغ
وی افزود: روسیه آماده مشارکت سازنده با کشورهای جهان است، قصد ندارد مسیر انزوا را دنبال کند، هیچ دیدگاه تعصب آمیز یا نیات خصمانه نسبت به سایر کشورها ندارد و در همزمان بر روابط مبتنی بر اصول برابری حساب می کند.
در مورد همسایگی نزدیک ما، در اینجا هدف اصلی ما ایجاد و حفظ فضای صلح، هماهنگی و تعهد به توسعه و شکوفایی مشترک است. در حین حال، گام‌های غیردوستانه در قبال روسیه و متحدانش پاسخ مناسبی خواهد یافت. سفیر گفت: مفهوم به روز شده سیاست خارجی فدراسیون روسیه امکان پاسخ متقارن و نامتقارن را به چنین اقداماتی فراهم می کند.
وی تاکید کرد که روز روسیه که امروز جشن گرفته می شود با نقاط عطفی در تاریخ معاصر این کشور همراه با تغییرات اساسی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی افزود: در این مدت، روسیه مسیر دشواری را برای تبدیل شدن به واقعیتی جدید و توسعه پایدار، با ترکیب انعطاف پذیری و عمل گرایی در پاسخ به خواسته ها و چالش های جدید دنیای مدرن و در عین حال حفظ رمز فرهنگی و معنوی مردمان ما طی کرده است. سفیر کشورمان، پایبندی به ارزش‌های سنتی خود را یادآور شد، این روز فرصتی است برای یادآوری شکوه‌های پدران و پدربزرگ‌های ما، فکر کردن به حال و آینده وطن به دست ما است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала