ارزیابی روزنامه نگار آمریکایی، سیمور هرش از روند عملیات ویژه روسیه در اوکراین

© AP Photo / Kathy WillensЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2023
عضو شوید
سیمور هرش گفت که اکثریت جمعیت جهان از عملیات ویژه روسیه حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر درباره روند عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اظهار نظر کرد. او در این باره در برنامه نویسنده جورج گالووی سیاستمدار و روزنامه نگار بریتانیایی که از یوتیوب پخش شد، صحبت کرد.

از آمریکا تا روسیه

هرش گفت که اکثریت جمعیت جهان از عملیات ویژه روسیه حمایت می کنند. او بخش قابل توجهی از کشورهای آفریقایی و آسیایی را نام برد که دیدگاه طرفدار آمریکا را کنار گذاشته کهبه نفع روسیه است. این روزنامه نگار تاکید کرد که "به طور قابل توجهی بیش از نیمی از جمعیت جهان" از اقدامات مسکو حمایت می کنند.
این روزنامه نگار گفت: هم زمان، ایالات متحده، برعکس، "اعتماد جهان را نسبت به خود از دست داد." هرش به نزدیکی دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ایران اشاره کرد که نشان دهنده یک تغییر بزرگ است. به ویژه، سعودی ها تولید نفت را کاهش دادند و شروع به فروش یک چهارم از حجم تولیدات خود به چین کردند. ایران نیز به نوبه خود بر حوثی های یمن تأثیر گذاشت. بنابراین، واشنگتن تحت فشار قرار گرفته است.

پیامدهای ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین

هرش در همان مصاحبه درباره ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین چنین اظهار نظر کرد: اقدامات کی‌یف با یک نتیجه منفی تهدیدی به شمار می رود، به ویژه، ضد حمله "پیامدهای خوبی برای اوکراین، ناتو، و قطعاً برای دولت [رئیس جمهور ایالات متحده] جو بایدن نخواهد داشت".
سیمور هرش
ژورنالیست امریکایی، برنده جایزه پولیتزر
برخی این حمله را " محکوم به فنا " توصیف کردند. مثل این است که شما 15 گروه رقص مختلف داشته باشید که به طور جداگانه تمرین کردند و سپس آنها را در یک اتاق بگذارید و یک یا سه روز به آنها فرصت دهید تا تمرین را ترتیب دهند. غیرممکن خواهد بود و این چیزی است که اکنون در ارتش اوکراین اتفاق می افتد
همچنین از این روزنامه‌نگار پرسیده شد که آیا نشانه‌هایی از آمادگی ناتو برای شرکت در جنگ در اوکراین می‌بیند. در پاسخ، هرش اعتراف کرد که این اتفاق قبلا رخ داده است. به ویژه، متخصصان این اتحاد مشغول آموزش و مشاوره به ارتش اوکراین هستند. در حالیکه وی، او از ذکر نام مسئول انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا خودداری کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تایید کرد که نیروهای این کشور در حال انجام یک ضد حمله هستند. وی جزئیات عملیات را فاش نکرد و تاکید کرد که همه آن را "احساس" خواهند کرد.

واکنش روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز از آغاز عملیات تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین خبر داد. وی تصریح کرد: استفاده از ذخایر راهبردی گواه آغاز عملیات است. رهبر افزود که نیروهای اوکراینی در هیچ یک از مناطق جنگی به اهداف خود نرسیدند و این واقعیت را "یک امر کاملاً آشکار" خواند.

مشخص است که در طول عملیات تهاجمی، تلفات تقریباً سه به یک است که یک شاخص کلاسیک به حساب می رود. اما در این مورد، به طور قابل توجهی از این شاخص های کلاسیک فراتر می رود. اکنون اعداد را تکرار نمی کنم، اما آنها چشمگیر هستند.

ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور روسیه
سرگئی شویگو، رئیس وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در شب هشتم جون، نیروهای مسلح اوکراین تلاش کردند تا از دفاع روسیه در جهت زاپوروژیا عبور کنند. به گفته وی، دشمن با نیروهای تیپ 47 مکانیزه به 1.5 هزار نفر و 150 خودروی زرهی سعی در شکستن خطوط دفاع هوایی روسیه داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала