صدراعظم سابق ایتالیا کیف را گوشزد کرد

© AP Photo / Olivier MatthysПремьер-министр Италии Джузеппе Конте выступает на пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия
Премьер-министр Италии Джузеппе Конте выступает на пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2023
عضو شوید
رهبر جنبش سیاسی-اجتماعی 5 ستاره اپوزیسیون گفت که ولادیمیر زلنسکی نمی تواند به تنهایی تصمیم بگیرد که چه شرایط برای حل مناقشه در اوکراین وجود دارد، صلح باید بر سر میز مذاکره حاصل شود و نه از طریق ارسال تسلیحات بیشتر به کیف.
به گزارش اسپوتینک، جوزپه کونته صدراعظم سابق ایتالیا، سیاستمدار برجسته روز یکشنبه در یک مراسم عمومی در شهر جنوبی ماندوریا تاکید کرد: "زلنسکی نمی تواند کسی باشد که حق انحصاری تصمیم گیری درباره نحوه و زمان نشستن پشت میز مذاکره و تحت چه شرایطی را دارد.
کونته همچنین از موضع زلنسکی انتقاد کرد که پس از بازدید از واتیکان در 13 می گفت که کیف برای حل این مشکل نیازی به میانجیگری رهبر مقدس ندارد.
بیرق ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2022
ایتالیا از غرب خواست تا با روسیه گفتگو نماید
از آنجایی که ما به طور غیرمستقیم - و من می ترسم مستقیما - به زودی در جنگ شرکت کنیم، ما نیز حق داریم به میز مذاکره بنشینیم. و ما نمی توانیم به زلنسکی یک لایحه تمیز بدهیم تا به ما بگوید چگونه و چه زمانی باید این کار را انجام دهیم. صلح، در چه شرایطی باید به مسکو برسد یا پیروز شود".
کونته اشتباه سیاست غرب را اعلام کرد که بر روی تامین تسلیحات به کیف نقش بسته است و به دنبال استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای دستیابی به صلح نیست.
ما باید به متحدان خود می گفتیم، آقایان، ما اینجا در اروپا هستیم، شما کمی دورتر در واشنگتن هستید. این استراتژی شما ما را به چه سمتی سوق داده است و ما را به کجا می رساند؟ آیا می توانید برای محافظت از ما یک چتر هستوی در اختیار ما قرار دهید؟ آیا می توانید به ما تضمین دهید که بعد از این همه تحویل (سلاح) جنگ تمام می شود و تشدید نمی یابد؟"
ما در حال ورود به جنگ هستیم... آیا بهتر نیست پس از اولین تحویل نظامی به اوکراین بر سر میز مذاکره بنشینیم؟ آیا عاقلانه تر است که پشت میز مذاکره بنشینیم؟ - کونته از حضار پرسید که سخنرانی آنها بیش از یک بار قطع شد.
صدراعظم سابق رد مذاکرات، یک "اشتباه استراتژیک" خواند که منجر به تشدید درگیری می‌شود و می‌تواند منجر به استفاده از تسلیحات هستوی شود.
پس از سفر ماه می زلنسکی به رم، آنتونیو تاجانی، معاون صدراعظم ایتالیا، وزیر خارجه ایتالیا گفت که ایتالیا آماده است موضوع حل و فصل مناقشه در اوکراین را تنها بر اساس "ده نقطه پیشنهاد صلح" کیف بررسی کند.
در ژانویه، پارلمان ایتالیا یک فرمان دولتی را تصویب کرد که در سال 2023 کمک های مختلف به اوکراین از جمله تامین تسلیحات را ادامه می دهد. در ماه فوریه، دولت بسته بعدی و ششمین کمک نظامی به کیف را تصویب کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала