گزارشگران بدون مرز بار دیگر خواستار آزادی فوری مرتضی بهبودی شد

© Photo / @Social mediaمرتضی بهبودی
مرتضی بهبودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2023
عضو شوید
گزارشگران بدون مرز (RSF) درخواست خود را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط روزنامه‌نگار فرانسوی متولد افغانستان، مرتضی بهبودی تکرار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها گزارشگران بدون مرز (RSF) درخواست خود را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط روزنامه‌نگار فرانسوی متولد افغانستان، مرتضی بهبودی، که از 7 جنوری 2023 بدون اعلام علنی اتهامی علیه وی در کابل بازداشت شده است، تکرار کرد.
RSF گفت: "پنج ماه بازداشت خودسرانه و رعایت نکردن رویه های عدالت کیفری مقامات طالبان هیچ مدرکی برای توضیح اینکه چرا مرتضی بهبودی، روزنامه نگاری را که برای حرفه او، در حبس خود نگه می دارند، ارائه نکرده اند."
این سازمان همچنین از مقامات طالبان خواست تا او را آزاد کند، "ما از دولت کابل می خواهیم که با رهایی فوری او این پرونده پوچ را یکبار برای همیشه ببندد."
بهبودی، روزنامه‌نگار آزاد 29 ساله که در چندین سازمان خبری بین‌المللی همکاری داشته است، در 7 جنوری 2023، سه روز پس از فرود در کابل، بازداشت شد. طالبان او را به جاسوسی متهم کرده اند، اما آنها مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده اند.
کریستوف دلور، دبیر کل سازمان امنیت ملی افغانستان، روز چهارشنبه گفت که حبس بهبودی "یک اقدام ارعاب آمیز علیه همه خبرنگارانی است که تلاش می کنند جهان را از وضعیت افغانستان آگاه کنند." او خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط بهبودی از طالبان شد.
الکساندرا مستواجا، همسر بهبودی، از زمان بازداشت او از آزادی او حمایت کرده است. در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، او گفت که " او در غیاب عشق زندگی می کند" و "هیچ آزادی وجود نخواهد داشت مگر اینکه برای آن مبارزه کنیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала