نیرو های سرحدی طالبان در نیمروز مانور تمرینی نظامی انجام دادند

© Photo / @ICDnimruzمانور تمرینی نظمی طالبان در زرنج، نیمروز
مانور تمرینی نظمی طالبان در زرنج، نیمروز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
عضو شوید
محمدنبی ملاورور، فرمانده واحد مرزی طالبان در نیمروز گزارش داده که "نیرو‌های کندک سوم سرحدی نیمروز تمرینات نظامی و آزمایشات سلاح‌های سنگین را انجام دادند."
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صفحه توییتر ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان* در نیمروز، نیروهای امنیتی این گروه در نیمروز تمرینات نظامی انجام دادند. در این مطلب آمده است که نیروهای کندک سوم سرحدی نیمروز تمرینات نظامی و آزمایشات سلاح‌های سنگین را انجام دادند.
محمد نبی "ملاورور"، رئیس ارکان کندک سوم سرحدی نیمروز می‌گوید، جهت کسب تجارب بیشتر برای دها تن از مجاهدین، نیروهای امنیتی و سرحدی توسط استادان مسلکی در شهر زرنج تمرینات انجام وهمچنان روش‌های استفاده درست از انواع سلاح‌ها سنگین نیز عملی گردید.
ملا خدایداد"امین الحق" قومندان توپچی کندک سوم سرحدی می‌گوید که دراین تمرینات‌، تعلیمات مسلکی سلاح‌ها چون دی سی، توپ، اسپجنین، هاوان، دهشکه و سایر سلاح‌ها سنگین انجام داده شد. در همین حال مجاهدین کندک مذکور از برگزاری تمرینات‌های نظامی ضمن خرسندی این گونه تمرینات را برای محافظت از سرحدات کشور مهم و ضروری عنوان نمود.
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
معاون دفتر نماینده رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان: آرایش نظامی در مرز اسلام قلعه دروغ است
این در حالی است که بعضی از رسانه ها این مانور ها را با تنش های مرزی ایران و افغانستان مرتبط می دانند. یاد آوری می شود که در ۵ جوزا (۲۶ می)، درگیری چند ساعته میان نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در این منطقه یکی از مرزبانان ایرانی و از طالبان نیز یک نفر کشته شدند، اما مقام‌ها در کابل و تهران تاکید کردند که موضوع را از راه گفتگو حل کرده‌اند.
طالبان - * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала