شورای مردمی دونتسک از جان باختن بیش از صد کودک در دونتسک به دست رژیم کی‌یف می‌گوید

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Пожилая женщина у стихийного мемориала у школы №88 в Ижевске
Пожилая женщина у стихийного мемориала у школы №88 в Ижевске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
عضو شوید
رئیس شورای مردمی بیدیوکا: از آغاز عملیات ویژه تاکنون 106 کودک در جمهوری خلق دونتسک به دلیل حملات نیروهای مسلح اوکراین جان خود را از دست داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر بیدیوکا، رئیس شورای مردمی این جمهوری گفت که صد و شش کودک در دونتسک به دست رژیم کی‌یف طی یک عملیات ویژه جان باختند.
او روز جمعه در کریمه در نشست گسترده کمیسیون شورای قانونگذاران درباره ادغام موضوعات جدید فدراسیون روسیه صحبت کرد. به طور کلی، گزارش سخنران به مسائل مربوط به ادغام دونتسک در زمینه حقوقی فدراسیون روسیه اختصاص داشت.

به گفته بیدیوکا، از آغاز عملیات ویژه، "4546 غیرنظامی، از جمله 106 کودک، در قلمرو داخل مرزها قبل از شروع عملیات ویژه و در قلمرو آزاد شده در جریان عملیات ویژه کشته شده اند." وی تصریح کرد که از 589 مکتب در دونتسک، تقریباً 91000 دانش آموز در 335 به شکل غیر حضوری درس خواندند.

وی در طی سخنان خود خاطرنشان کرد که در کار قانونگذاری، پارلمان جمهوری خلق روسیه توسط قانون اساسی فدرال "در مورد تصویب جمهوری خلق دونتسک در فدراسیون روسیه" در فدراسیون روسیه هدایت می شود. در چارچوب این قانون، قانون اساسی جمهوری خلق دونتسک، مجموعه قوانینی که ساختار اداری-سرزمینی جمهوری را ایجاد می کند و همچنین قوانینی که نحوه برگزاری انتخابات در جمهوری را مشخص می کند، به تصویب رسید.
Жители дома в Горловке Донецкой народной республики, пострадавшего от обстрела со стороны ВСУ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
نیروهای اوکراینی 47 بار در روز دونتسک را گلوله باران کردند
بیدیوکا به اهمیت برگزاری کمیسیون شورای قانونگذاران در مورد ادغام نهادهای جدید تشکیل دهنده فدراسیون روسیه اشاره کرد.
بیدیوکا به اسپوتنیک گفت: "این قالب کار (کمیسیون) امکان کاهش و تسریع دوره گذار در دونتسک را فراهم می کند. علاوه بر این، ما این فرصت را داریم که از تجربیات همکاران از سایر مناطق فدراسیون روسیه بیاموزیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала