شهزاده سعودی امریکا را تهدید کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Наследный принц Саудовской Аравии, министр обороны королевства Саудовская Аравия Мухаммед бен Сальман аль Сауд на российско-саудовских переговорах
Наследный принц Саудовской Аравии, министр обороны королевства Саудовская Аравия Мухаммед бен Сальман аль Сауд на российско-саудовских переговорах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
عضو شوید
روزنامه واشنگتن پست با استناد به اسناد طبقه بندی شده و محرمانه می نویسد، محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی، ایالات متحده را به دلیل برنامه ریزی برای مجازات ریاض به خاطر تصمیمش برای کاهش تولید نفت تهدید به "عواقب جدی اقتصادی" کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه یادآور می‌شود که در اکتبر سال گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که عربستان سعودی برای تصمیم لابی‌شده اوپک + در راستای کاهش تولید نفت در بحبوحه قیمت‌های بالای انرژی و انتخابات میان‌دوره‌ای آتی در ایالات متحده با "برخی عواقب" مواجه خواهد شد. و اگرچه ریاض علناً از اقدامات خود با بیانیه های دیپلماتیک دفاع می کرد، ولیعهد سعودی به طور خصوصی تهدید کرد که در صورت انجام چنین اقداماتی، روابط ایالات متحده و عربستان را به طور اساسی تغییر داده و خسارت اقتصادی قابل توجهی به ایالات متحده وارد خواهد کرد.
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2017
شهزاده سعودی شخصیت سال شد
گزارش سازمان ایالات متحده مبنی بر تهدیدهای شاهزاده در نتیجه نشت گسترده اسناد محرمانه و طبقه بندی شده در پلت فرم دیسکورد فاش شد. در عین حال، مشخص نیست که آیا سخنان شاهزاده مستقیماً خطاب به مقامات آمریکایی است یا با استفاده از شنود الکترونیکی رصد شده است.
یک منبع در شورای امنیت ملی آمریکا گفت که او چیزی در مورد چنین تهدیدهایی از سوی عربستان سعودی نمی داند.
او گفت: "به طور کلی، چنین اسنادی اغلب بازتاب یکباره واقعیت را نشان می دهند و نمی توانند تصویر کاملی ارائه دهند."
به گفته وی ، واشنگتن به همکاری با ریاض ادامه می دهد وعربستان را شریک مهم برای پیشبرد منافع متقابل در خاورمیانه می داند.
در اوایل اکتوبر، کشورهای تولیدکننده نفت در ائتلاف اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند، علیرغم اینکه ایالات متحده از آنها خواسته بود این کار را انجام ندهند. در واشنگتن، این تصمیم به شدت مورد انتقاد قرار گرفت - ایالات متحده خود به دنبال افزایش تولید از ریاض بود تا به اتحادیه اروپا کمک کند تا واردات نفت از روسیه را در شرایط رویارویی مسکو با غرب کاهش دهد. پس از آن کاخ سفید نیاز به تجدید نظر در روابط با عربستان سعودی را اعلام کرد و بایدن گفت که این روابط باید تغییر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала