سازمان ملل بر اجرای بخشی از توافق غذایی که مربوط به روسیه می شود، تمرکز خواهد کرد

© iStock.com / AskoldsЗнак Организации Объединенных Наций в Женеве, Швейцария
Знак Организации Объединенных Наций в Женеве, Швейцария  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
عضو شوید
سازمان ملل در هفته‌های آینده بر اجرای بخش روسیه از توافق غذایی متمرکز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل این سازمان در یک نشست توجیهی گفت: سازمان ملل در هفته های آینده بر اجرای یادداشت تفاهم با فدراسیون روسیه برای تسهیل صادرات کود و مواد غذایی روسیه تمرکز خواهد کرد.
به گفته وی، ماه گذشته "پیشرفت محسوسی را در اجرای این تفاهم نامه از جمله افزایش حجم صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، جریان ثابت کشتی ها به بنادر روسیه و کاهش قیمت حمل و نقل و بیمه نشان داد. اگرچه مقامات روسی چیز دیگری می گویند.
با این حال، همانطور که دوجاریک اشاره کرد، "مشکلات همچنان باقی است."
دوجاریک تاکید کرد که " ما از هیچ تلاشی برای غلبه بر همه موانع باقیمانده دریغ نخواهیم کرد. در هفته های آینده، ما بر اجرای یادداشت تفاهم برای دستیابی به نتایج بیشتر قبل از پایان ضرب الاجل (ابتکار دریای سیاه) در 17 جولای به منظور اجرای کامل توافقات استانبول تمرکز خواهیم کرد.
شرایط روسیه برای تمدید قرارداد غلات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
چندرسانه ای
شرایط روسیه برای تمدید قرارداد غلات + داده نمایی
ابتکار غلات دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا. از 18 مارچ 2023، روسیه قرارداد را برای 60 روز تا 18 می، تمدید کرد، اوکراین اصرار دارد که این قرارداد برای 120 روز تمدید شده است.
ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که برای سه سال طراحی شده است که شامل رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، اتصال مجدد Rosselkhozbank به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک Togliatti-Odessa و تعدادی اقدامات دیگر می باشد. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала