پوتین زمان استقرار تسلیحات هستوی روسیه در بلاروس را اعلام کرد

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает на церемонии вручения верительных грамот чрезвычайными и полномочными послами иностранных государств
Президент РФ Владимир Путин выступает на церемонии вручения верительных грамот чрезвычайными и полномочными послами иностранных государств - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
عضو شوید
پوتین می‌گوید استقرار تسلیحات هستوی روسیه در بلاروس بلافاصله پس از تکمیل آماده سازی تأسیسات برای آنها در 7-8 جولای آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در دیدار با الکساندر لوکاشنکو اعلام کرد، استقرار تسلیحات هستوی روسیه در بلاروس بلافاصله پس از تکمیل آماده سازی تاسیسات برای آنها آغاز خواهد شد.
ولادیمیر پوتین گفت: "در مورد حساس ترین موضوعاتی که بر سر آن توافق کردیم، همه چیز طبق برنامه پیش می رود. همانطور که می دانید در 7 تا 8 ژوئیه آماده سازی امکانات مربوطه تکمیل می شود و ما بلافاصله اقدامات مربوط به استقرار انواع تسلیحات مربوطه را در قلمرو شما آغاز خواهیم کرد. بنابراین همه چیز طبق برنامه است، همه چیز پایدار است."
رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که می‌خواهد مسائل امنیتی را با الکساندر لوکاشنکا در قالب یک به یک گفتگو کند. به گفته وی، وضعیت پایدار و حتی خوب است.
روسای جمهور همچنین بر همکاری کشورها در حوزه اقتصادی نیز تاکید کردند.
به گفته لوکاشنکا، روسیه و بلاروس در این زمینه مسائل حل نشده ای دارند، اما "مشکلاتی" نیستند.
او همچنین اعلام کرد که مسکو و مینسک قصد دارند در شرایط فشار خارجی، برنامه ای را برای اقدامات خود در نظر بگیرند که ممکن است در آینده سایر کشورهای پس از شوروی به آن ملحق شوند.
Президент Польши Анджей Дуда и президент Украины Владимир Зеленский во время встречи в Президентском дворце в Варшаве. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
زلنسکی نشست مشورتی "مهم" با نظامیان اوکراین را منتشر کرد+عکس
پوتین در ماه مارچ اعلام کرد که مسکو و مینسک برای استقرار تسلیحات هستوی تاکتیکی در بلاروس به توافق رسیده اند. همانطور که رئیس دولت روسیه توضیح داد، دلیل چنین اقدامی بیانیه انگلیس در مورد تامین مهمات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین بود.
وی خاطرنشان کرد که این امر ناقض تعهدات بین المللی نیست، زیرا روسیه زرادخانه خود را به جمهوری همسایه منتقل نمی کند، اما "کاری را انجام می دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام می دهد."
علاوه بر این، مجموعه عملیاتی تاکتیکی اسکندر-ام با قابلیت استفاده از موشک های هسته ای برای نیروهای مسلح بلاروس مستقر شده است. برخی از هواپیماهای حمله زمینی بلاروس برای تسلیحات هستوی مجدداً تجهیز شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала