ربانی: رویدادهای پسین ادامه ای دشمنی درون گروهی طالبان برای حفظ قدرت است

© Photo / Salahuddin Rabbaniپیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان
پیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
عضو شوید
وزیر پیشین امور خارجه افغانستان در واکنش به انفجارهای پسین در بدخشان نوشت، که رویدادهای پسین در ولایت بدخشان که هد‌ف‌مندانه و فرافکنانه به داعش نسبت داده می‌شوند، ادامه‌ ای دشمنی های درون‌گروهی ط‌البان برای حفظ قدرت است.
به گزارش اسپوتنیک، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه پیشین افغانستان در برگه رخنامه اش در واکنش به انفجارهای پسین در بدخشان نوشت: "با تأسف در اثر انفجاری در یکی از مسجدهای شهر فیض‌‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، شمار زیادی از هم‌وطنان بی‌گناه‌ شهید و زخمی گردیده‌اند. تروریسم و افراط‌گرایی در همه‌ی اشکال و انواع آن محکوم می‌باشد و نیز هرگونه اقدامی‌که افراد مظلوم و ملکی را هدف قرار می‌دهد ظالمانه و غیراسلامی و انسانی است. بدین‌وسیله مراتب تسلیت خویش‌را با بازماندگان قربانیان مظلومِ این روی‌داد ابراز می‌داریم".
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
افزایش شمار کشته و زخمی شدگان انفجار بدخشان به بیش از۷۰ تن
او در ادامه افزوده است: "جمعیت اسلامی افغانستان پیوسته تاکید کرده‌است گروه‌هایی‌که سال‌ها با شعار‌های مردم‌فریبانه‌ خشونت‌آفرینی کرده‌اند و ترویج‌کنندگان افراط‌گرایی خشونت‌آمیز می‌باشند شایسته‌ی حفاظت از امنیتِ جان و مال مردم نیستند. حوادث اخیر در ولایت بدخشان که هد‌ف‌مندانه و فرافکنانه به داعش نسبت داده می‌شوند، ادامه‌ی خصومت‌های درون‌گروهی ط‌البان برای حفظ قدرت است".
او تاکید کرده است: "این روی‌داد‌ها با هدایتِ افراد بیگانه‌ی مرکز‌نشینِ گروه‌ ط‌البان توسط عناصر مزدورِ برجسته‌ی داخلی آن در ولایت بدخشان عملی می‌شوند. با آن‌که هرگونه اختلاف داخلی در میان گروه‌های شرارت‌پیشه مردم افغانستان را به آزادی نزدیک‌تر می‌سازد، امّا عملی‌سازی دشمنی‌های درون‌گروهی در میان افراد بی‌گناه، یک عمل شنیع ضد اسلامی و انسانی است و هزینه‌های فراوانِ جانی را بر مردم تحمیل می‌کند. لازم است مردم افغانستان، از جمله ولایت بدخشان، بادرک عمیق از ماهیت گروه حاکم، حتی‌الامکان برای حفظ جان و مال‌شان در پیوند به این گروه مدبّرانه عمل کنند و در جنگ‌ درون‌گروهیِ بر سر قدرت، از آن‌ها دوری گزینند".
یادآوری می کنیم، که انفجار امروز در مسجد نبوی بدخشان بیش از هفتاد تن از جنگجویان گروه طالبان و دیگر اشتراک کنندگان در این مراسم کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала