جنرال میلی از سه ابرقدرت جهان نام برد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли
Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
عضو شوید
رئیس ستاد ارتش امریکا، کشورهای روسیه، چین و امریکا را ابرقدرت های کنونی جهان خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا روز پنجشنبه گفت: ایالات متحده انتظار دارد روسیه و چین برای مدت طولانی یک چالش امنیتی ایجاد کنند، همانطور که جهان بیشتر و بیشتر در حال چند قطبی شدن است.
میلی در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه دفاع ملی گفت: "وضعیت ژئوپلیتیکی در حال تغییر است و به شکلی اساسی. در طول جنگ سرد، تنها دو قدرت بزرگ وجود داشتند. پس از فروپاشی دیوار برلین، دوره ای بود که ایالات متحده تنها ابرقدرت بود. امروز بیش از پیش آشکار می شود که ما در یک محیط چند قطبی با حداقل سه قدرت بزرگ: ایالات متحده، روسیه و چین قرار داریم".
Флаги России и США на мосту Монблан в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
وحشت امریکا از جهان چند قطبی
افزون بر این، به گفته جنرال امریکایی، بسیاری از کشورهای دیگر شروع به گرفتن موقعیت پیشرو در منطقه کرده و جاه طلبی خود را برای رهبری جهان اعلام می کنند. وی افزود: "در دهه آینده شفافیت بیشتری در این مورد وجود خواهد داشت. با این حال، واضح است که ما وارد دوران چالش های بسیار جدی تری در محیط بین المللی می شویم".
این مقام ارشد نظامی ابراز اطمینان کرد، که چین در حال رویارویی با امریکا و همسایگانش است. به گفته جنرال، جمهوری خلق چین قصد دارد ظرف یک دهه به یک هژمون منطقه‌ای در آسیا تبدیل شود و پتانسیل نظامی ایجاد کند که تا میانه ای قرن روان از امریکا فراتر خواهد رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала